پویا محمودیان درگذشت غاده حجاوی را تسلیت گفت

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور و معاون غرب آسیای منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع‌دستی، با صدور پیامی درگذشت غاده حجاوی رئیس این شورا را تسلیت گفت.

به گزارش میراث آریا، در متن پیام تسلیت پویا محمودیان آمده است:

«در گذشت رئیس محترم شورای جهانی صنایع‌دستی سرکار خانم دکتر غاده حجاوی، موجب تاثر و تالم فراوان شد.

در صبح سیزدهم فروردین خبر تلخ و غم انگیز در گذشت این بانوی بزرگ که در راستای تعالی صنایع‌دستی در جهان زحمات زیادی کشیدند، همه ما را در بهت و اندوه فراوان فرو برد.

عشق، روحیه، انگیزه و پشتکار او مثال زدنی و همکاری صمیمانه و تلاش‌های او برای ارتقای جایگاه صنایع‌دستی جمهوری اسلامی ایران در جهان بسیار ارزشمند و قابل تقدیر بود.

او قلبا و عمیقا به صنایع‌دستی ایران باور داشت و در سفرهایی که به ایران داشت عمده وقتش را با هنرمندان و صنعتگران می‌گذراند و بسیار ایران و هنرمندان این کشور را دوست می‌داشت، صد دریغ و افسوس که دیگر نیست.

چهره بشاش و لبخند همیشگی‌اش از یادمان نخواهد رفت و نام او همواره به نیکی در خانواده صنایع‌دستی ایران باقی خواهد ماند.

با توجه به همراهی‌های بی دریغ  و تلاش‌هایی که او برای معرفی و توسعه صنایع‌دستی ایران در جهان در طی سال‌های گذشته  داشت، همواره یادآور  یکی از همراهان صنایع‌دستی  و هنرهای سنتی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و فقدان و نبود این بانوی توانمند برای  تمامی جامعه هنرمندان قطعا خلأ بزرگی محسوب خواهد شد.

اینجانب این ضایعه را به خانواده محترم ایشان و جامعه صنایع‌دستی جهان تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند بزرگ برای آن مرحومه، رحمت و غفران الهی مسئلت دارم. خدایش بیامرزد و در بهشت برین جایگاهش باد.»

انتهای پیام/

کد خبر 1400011324

برچسب‌ها