چگونه یک بروشور سفر بسازیم

یک بروشور مسافرتی خلاقانه، ماهرانه و کاملاً حرفه‌ای طراحی شده، خوانندگان را به خواندن داستانی دعوت می‌کند که در محلی عجیب اتفاق می‌افتد. در این مقاله، بیاموزید که چگونه یک بروشور مسافرتی زیبا بسازید تا مخاطبان شما سریعا با شما تماس گرفته و بسته سفر شما را خریداری یا رزرو کنند.

اگر حرفه‌ای هستید و در یک شرکت مسافرتی کار می‌کنید، مقصد مورد نظر شما مقصد مورد نظر مشتریان شما خواهد بود. 

یک حرفه‌ای باید از قبل بداند که چه مقصدی را می‌خواهد طراحی کند. از این مکان‌ها برای شناختن ویژگی‌های اصلی مکان خود استفاده کنید، کوه‌ها، دریاچه‌ها، کابین‌ها، موزه‌ها، پارک‌ها و… هر یک از این ویژگی‌های اصلی را روی کاغذ بنویسید تا بعداً از آن‌ها استفاده کنید. 

اگر تازه کار هستید، یک مکان هیجان‌انگیز را برای تبلیغات پیدا کنید، برای مثال مناطقی مانند مکزیک، هاوایی، میرتل بیچ کارولینای جنوبی، سواحل فلوریدا، ونزوئلا یا استرالیا. این کار می‌تواند کمک شایانی به شما در شروع کار داشته باشد. درباره مکانی که انتخاب کرده‌اید تحقیق کنید (با استفاده از منابع معتبری مانند موتورهای جستجوی آنلاین، دائره‌المعارف‌ها، کتاب‌های کتابخانه و غیره) و از ویژگی‌های اصلی مکان مورد نظر مطلع شوید، هر یک از این موارد را روی برگه کاری جداگانه بنویسید. 

لیست‌ها و انتخاب‌ها برای افرادی که تازه شروع به کار کردند باید در ابتدا زیاد باشد، برای شروع بهتر است یک لیست طولانی ایجاد کنید و بعداً موارد غیر ضروری را خط بزنید، اگر مقصد شما دارای اقامتگاه‌های مسکونی است، سعی کنید تا با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. 

به خانه‌های مردم سر بزنید و با احترام از آن‌ها بخواهید که نظر خود را درباره رفت‌وآمد گردشگر به شهرشان ارائه دهند، یادتان باشد که یک مداد و کاغذ به همراه داشته باشید تا دقیقاً آنچه را که می‌گویند یادداشت کنید. اگر خیلی سریع نمی‌نویسید می‌توانید ضبط کننده صدا هم همراه داشته باشید. 

اگر مقصد صرفاً برای تعطیلات (غیر مسکونی) است، سعی کنید با افرادی که در گذشته در آنجا تعطیلات را گذرانده‌اند تماس بگیرید، همانند مرحله قبل، دقیقاً آنچه راجع به تجربه خود می‌گویند، بنویسید. 

سایت‌های اینترنتی را پیدا کنید که شما را با هتل‌های محلی، رستوران‌ها و غیره در منطقه مقصد مرتبط کنند. 

مخاطبان مورد نظر خود را انتخاب کنید، برای هر مقصد، باید بفهمید که بیشتر به چه گروه جمعیتی مربوط است. این نه تنها به شما در برجسته کردن مکان‌های خاص کمک می‌کند، بلکه همچنین بروشوری را ایجاد می‌کند که از نظر بصری برای گروه جمعیتی مورد نظر شما محرک باشد. 

برای انتخاب مخاطب هدف، از ویژگی‌ها و امکانات کلیدی خود استفاده کنید، در اینجا چند مثال اصلی آورده شده است که به شما کمک می‌کند، مکان‌هایی برای گذراندن تعطیلات با تعداد زیادی حمام و رستوران‌های موجود برای مخاطبان جمعیتی مسن بسیار مناسب است، مقصدی که در درجه اول دارای مکان‌های تعطیلات (غیر مسکونی) است معمولاً مخاطبان جوان‌تر، یا زوج‌هایی را که تازه ازدواج کرده‌اند و در ماه عسل می‌روند، مورد هدف گردشگری قرار می‌گیرند، اماکن تعطیلاتی که هتل‌های مجهز به WiFi و تلویزیون کابلی دارند، مقاصد عالی برای خانواده‌ها هستند، مقصدی که اتاق‌های بزرگی دارد برای کارگران تجاری که به دنبال انجام کار از دور هستند بسیار مناسب است، 
این یک لیست همه جانبه نیست، اما به شما ایده می‌دهد که چه چیزی را جستجو کنید و چطور مخاطب جمعیت شناختی مناسب را انتخاب کنید. چیزی که تصور می‌کنید جزیی است (به عنوان مثال پیاده روی) ممکن است مشتری خاصی ایجاد کند. 

قیمت بسته سفر خود را تعیین کنید

این مهم‌ترین مرحله است، شما باید سود منطقی کسب کنید، اما همچنین نمی‌خواهید بازدیدکنندگان بالقوه را بترسانید. اگر حرفه‌ای باشید، قیمت سفر احتمالاً از قبل مشخص خواهد بود. 

چهار مرحله قبلی و به ویژه گروه جمعیتی هدف را در نظر بگیرید، برای هر یک از امکانات یک قیمت استاندارد تعیین کنید و همه را جمع کنید. برای تمام ویژگی‌های اصلی مقصد یک قیمت استاندارد تعیین کنید و همه آن‌ها را جمع کنید، در آخر، قیمت امکانات رفاهی و نقاط مقصد را با هم جمع کنید. 

هزینه تعطیلات را با توجه به مخاطب خود تنظیم کنید، مشتریان و خانواده‌های جوان به احتمال زیاد به دنبال تعطیلات ارزان‌تر هستند. مشتری‌های قدیمی بیشتر پول خرج می‌کنند. به طور کلی، تعطیلات برای یک خانواده چهار نفره در کشوری مثل آمریکا بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار است. 

یک طرح کلی اولیه ایجاد کنید

قبل از شروع انتشار نسخه نهایی، دقیقاً همان چیزی را که می‌خواهید در بروشور بنویسید تمرین کنید، این زمان مناسبی برای بررسی هجی، دستور زبان و علائم نگارشی است. 

شما می‌خواهید یک داستان ایجاد کنید، درست مثل اینکه یک رمان خوب خواننده را به خود جلب می‌کند، مشتری می‌خواهد احساس کند انگار در حال ماجراجویی است، در فرم پاراگراف (جملات کامل)، یک دلیل قانع‌‎کننده بنویسید که چرا مکان تعطیلات شما بهترین مکان برای بازدید است. 

بعد از اینکه مبحث خود را نوشتید، برگردید و تصحیح کنید. از همه مهمتر، اطلاعات غیرمستقیم را خط بزنید، آنچه مهم است را حفظ کنید و به مکان‌هایی اضافه کنید که نیاز به بحث هیجان‌انگیز یا قانع کننده‌تری دارند. 

سپس این بحث را می‌توان به بخش‌های مختلف بروشور تقسیم کرد. ممکن است مجبور باشید که جملات را به عنوان یک بحث مستقل در بخش‌های مختلف تنظیم کنید، اما این موضوع، مزیت یک شروع خوب را به شما می‌دهد. مهم است که نویسنده دقیقاً بداند چرا هر یک از قطعات جداً مهم است و چگونه آن‌ها برای متقاعد کردن مشتری گرد هم آمده‌اند. 

یک عنوان فریبنده بنویسید

خطوط ساده برچسب مانند تعطیلات مکزیکی یا تعطیلات هاوایی مسافران احتمالی را خسته می‌کند و آن‌ها را برای خواندن ادامه بروشور جذب نمی‌کند. برای فریب تماشاگر باید از صفت‌های توصیفی، احتمالاً حتی فعل استفاده کنید. 

از برخی صفت‌هایی که می‌دانید معمولاً مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، مانند ماجراجویانه، ضربان در، گیج کننده، خیالی، نفس‌گیر و غیره استفاده کنید، سپس، حتماً مکان را در عنوان قرار دهید، اگر برای تعطیلات هاوایی تبلیغ می‌کنید، کلمه هاوایی را فراموش نکنید. مکان را درست بعد از صفت قرار دهید، به دنبال نام مکان، می‌توانید عنوان را به سادگی تعطیلات یا یک مترادف به پایان برسانید. عنوان را در یک علامت تعجب پایان دهید، به طوری که به نظر می‌رسد شخصی که تعطیلات را می‌فروشد به همان اندازه مشتری‌های بالقوه هیجان زده است. 

حروف را پررنگ کنید و عنوان را زیر خط بزنید. یک مثال خوب این است: تعطیلات ماجراجویانه کوه اورست! 

از فونت‌ها و حروف خاص استفاده کنید

بروشور باید خوانا باشد و دنبال کردن آن آسان باشد. بروشور به طور کلی باید جریان داشته باشد، اندازه متن باید کمی کوچک‌تر از عنوان باشد. همچنین باید یک قلم در آن استفاده شود. 

عنوان شما باید با حروف درشت، زیرخط زده شده و به اندازه کافی بزرگ باشد تا از دور قابل خواندن باشد، اگر کسی در مطب پزشکان یا کافی شاپ نشسته است، باید بتواند عنوان را در بالای بروشور به وضوح ببیند. 

هر یک از عناوین زیر عنوان/بخش نیز باید به صورت درشت و زیر خط باشد. اندازه قلم آن‌ها باید کمی کوچکتر از عنوان باشد. همچنین باید یک قلم داشته باشند. اگر یک زیرنویس در Times New Roman است، همه آن‌ها را Times New Roman نگه دارید، این یک جریان خوب برای بروشور شما ایجاد می‌کند و باعث نمی‌شود بیننده در تلاش برای درک بروشور باشد. 

مخاطب خود را با جمله آغازین حیرت زده کنید

این جمله باید در اول نوشته برای خواننده ظاهر شود، این جمله را به عنوان یک پایان نامه مقاله در نظر بگیرید، شما می‌خواهید بحث این تعطیلات را از همان ابتدا روشن کنید. خواننده اگر در همان ابتدا متقاعد نشوند، به بقیه بروشور نگاه نمی‌کند. 

این زمان مناسبی خواهد بود تا چند مورد از مکان‌های اقامتی/مناطق دیدنی را به راحتی فهرست کنید، به عنوان مثال، یک تعطیلات همه جانبه هاوایی که شامل مناظر زیبا، هتل‌های درجه یک و همه غذاهایی که می‌توانید بخورید! 

هر بخش را جداگانه تقسیم کنید

بروشور شما تقریباً شامل نیمی از تصاویر و نیمی از کلمات نوشتاری است، بنابراین، برای هر بخش از بروشور، شما فقط چند جمله (۳-۴) را برای توضیح هر یک از جنبه‌های مختلف منطقه مورد نظر استفاده خواهید کرد. 

شما باید حداقل بخش‌های رستوران‌ها، هتل‌ها، مناظر (نمای مکان تعطیلات) و مغازه‌ها را داشته باشید. 

اینها چهار مورد اساسی است که مردم باید قبل از تعطیلات درباره آن‌ها بدانند، در کل، شما باید حدود شش تا هشت بخش داشته باشید. 

اطمینان حاصل کنید که گفته‌های شما لازم، موجز و قانع کننده است. در نظر بگیرید که از چه تصویری استفاده می‌کنید و مطمئن شوید که کلمات با هم مطابقت دارند، در صورت تمایل کلمات یا عبارات خاصی را برجسته، مورب، یا پررنگ کنید. 

همچنین می‌توانید مکان‌های اقامتی ویژه از جمله امکانات برای معلولیت، صبحانه رایگان، مسیرهای دوچرخه سواری، پیاده روی و غیره را مطرح کنید. 

توصیفات را ویرایش کنید

پیش از این، شما تجربیات شخصی افرادی را قبلاً جمع‌آوری و یادداشت کرده‌اید. این زمان بسیار خوبی است که نه تنها خلاصه‌ای از آنچه آن‌ها گفته‌اند را بنویسید، بلکه نقل قول‌های بلوکی را نیز عنوان کنید. 

برای قرار دادن نقل‌قول‌های بلوک در بروشور خود، با ایجاد تورفتگی در متن جمله‌های مربوطه را شروع کنید، سپس یک علامت نقل‌قول اضافه کنید و در نقل‌قول خود بنویسید، کار را با اضافه کردن یک علامت نقل قول دیگر به پایان برسانید. 

شما می‌خواهید فقط حساس‌ترین و با ارزش‌ترین اطلاعات را وارد کنید، تجربیات بد را وارد نکنید، زیرا ممکن است مشتری را منصرف کند. 

اگر می‌خواهید جمله‌ای را در وسط پاراگراف بیرون بیاورید، به سادگی برجسته و حذف کنید، سپس، در بین جملات باقی‌مانده، … (سه دوره پشت سر هم) اضافه کنید. این روند به شما این امکان را می‌دهد که نقل قول را کوتاه کنید، آنچه لازم است را حفظ کرده و مهمترین چیز را برجسته کنید. 

بخش قیمت
این یک بخش را در همه جا مطرح نکنید، نیازی به ایجاد نمودار نیست که همه گزینه‌ها را به مشتری‌ها نشان دهد. با این حال، شما باید یک رقم مناسب در مورد هزینه تعطیلات به آن‌ها بدهید. 

برخی از اصطلاحات ساده را در بخش قیمت خود بگنجانید مانند، قیمت‌های پایین ۱۰۰۰ دلار برای یک خانواده چهار نفره! ، یا قیمت‌ها از ۱۵۰۰ دلار شروع می‌شود و در صورت خرید تلفنی شامل تخفیف‌های عالی می‌شود! 

پیشنهادهای معاملات مختلفی را که مسافران می‌توانند از طریق شرکت‌های خاص شما دریافت کنند ذکر کنید، معمولاً تخفیف خانوادگی، تخفیف بزرگسالان، تخفیف کودکان و غیره وجود دارد. 

این بخش باید در قسمت داخلی جزوه، در سمت راست (در انتها) قرار داشته باشد. شما نمی‌خواهید بروشور را با معرفی قیمت شروع کنید و همچنین نمی‌خواهید قیمت را در پشت بروشور قرار دهید، زیرا مشتری احتمالاً ابتدا به آنجا نگاه می‌کند و هرگز به داخل بروشورنگاه نمی‌کند. 

بیننده را به منابع دیگر مرتبط کنید

این مرحله بسیار حیاتی است، زیرا بروشور کافی نخواهد بود؛ بعد از بخش قیمت، یا در پشت بروشور، بخشی را قرار دهید که آدرس‌های ایمیل، آدرس صفحه وب، شماره تلفن و یک آدرس پستی را نشان می‌دهد. 

این کار باید به صورت یک سری نقاط گلوله‌ای یا خط تیره انجام شود، این اطلاعات را به صورت پاراگراف ننویسید، زیرا همه آن‌ها با هم اجرا می‌شوند. 

برای به روز بودن و صحیح بودن اطلاعات چندین بار آن را بررسی کنید، به پایین صفحات وب نگاه کنید تا ببینید آخرین باری که صفحه به روز شده است چه تاریخی است. با شماره‌هایی که در بروشور ذکر کرده‌اید تماس بگیرید و ببینید چه کسی تلفن را پاسخ می‌دهد، اطلاعاتی که ارائه می‌دهید باید دقیق باشد. 

طرح رنگ را با دقت در نظر بگیرید

هر سفر احساس و لحن متفاوتی خواهد داشت، شما می‌خواهید بدانید که آیا مقصد شما آرامش بخش است، هیجان‌انگیز است یا جایی بین آن است. 

برای انتقال احساس آرامش مناسب برای آبگرم، از رنگ‌های بی‌صدای پاستلی استفاده کنید، مقصد کودکان بهتر است با رنگ‌های روشن و پررنگ به بازار عرضه شود، می‌توان به بروشورهای سایت تاریخی احساسی عتیقه از رنگ‌های قهوه‌ای و خاکی استفاده کرد. 

برای هر صفحه از بروشور، از همان رنگ استفاده کنید، اگر برای هر صفحه رنگ‌های مختلفی وجود داشته باشد، باعث حواس پرتی و شگفت‌انگیز می‌شود. 

عکس‌های چشم‌نواز را انتخاب کنید

این عکس‌ها به شما کمک می‌کنند داستانی را که می‌خواهید بگویید راحت‌تر برای مشتری قابل درک باشد، مشتری باید از آنچه که در بروشور می‌بیند هیجان زده و شیفته شود. 

برخی از مثال‌های خوب عبارتند از یک بازدیدکننده خندان که یک دلفین را در یک جاذبه دریایی در آغوش می‌کشد، یا شخصی که با ماساژ در آبگرم در فضای باز مشرف به غروب آفتاب است. 

مطمئن شوید که عکس‌ها رنگی هستند و از وضوح تصویر با کیفیت بالایی برخوردار هستند. از عکس‌های موجود که عموماً جعلی به نظر می‌رسند و خارج از قرارداد هستند استفاده نکنید، از تصاویر زندگی واقعی یا عکس‌هایی که خودتان در آن مکان گرفته‌اید، استفاده کنید. 

مردم از دیدن دیگران در هنگام سفر لذت می‌برند، بنابراین سعی کنید به جای نشان دادن یک اتاق خالی هتل یا ساحل خلوت، عکس‌هایی از افرادی را که در مقصد خود لذت می‌برند، قرار دهید، این خوانندگان را دعوت می‌کند تا خود را در عکس احساس کنند. 

حاشیه‌ها، ستاره‌ها و طرح‌ها را اضافه کنید

در حالی که شما هرگز نمی‌خواهید حواس بیننده را بیش از حد پرت کنید، این سه مورد می‌تواند به داستانی که می‌خواهید بگویید کمک کند. 

از حاشیه نازک برای قرار دادن هر یک از پنل‌های بروشور خود استفاده کنید، یک مرز ضخیم می‌تواند باعث حواس پرتی شود، حاشیه باید رنگی باشد که کمی سایه تیره/روشن‌تر از لحنی باشد که برای بقیه بروشور استفاده می‌کنید. 

اگر می‌خواهید نکات کلیدی داستان خود را برجسته کنید، از نقاط گلوله یا ستاره استفاده کنید، به طور کلی، سعی کنید مواردی را که در جملات در مورد آن‌ها نوشته نشده برجسته کنید. 

طراحی‌ها همچنین می‌توانند به شما کمک کنند، مانند ستاره‌ها، رنگین کمان‌ها، پیکان‌ها و غیره، بیش از حد از اینها استفاده نکنید و بیننده را در تصاویر خسته نکنید. مشتری باید بخواهد بیشتر بخواند، نه لزوما بیشتر نگاه کند. 

در یک شرکت چاپ حرفه‌ای سرمایه‌گذاری کنید

اگر تازه کار باشید، یک کاغذ تاشو استاندارد به خوبی کار می‌کند. با این حال، متخصصان باید در تاسیسات تخصصی چاپ به دنبال بروشور چاپ باشند. 

به شرکت چاپی بگویید که می‌خواهید بروشورهای چاپ شده روی کاغذهای با کیفیت بالا را چاپ کنید. کاغذ ارزان و نرم می‌تواند به راحتی پاره شود یا در اثر آسیب دیدگی از آب آسیب ببیند. کاغذ روکش‌دار ضخیم مقاوم گزینه خوبی است. 

اگر به استفاده از چاپگر منزل یا محل کار خود نیاز دارید، حتماً از کاغذهای ضخیم و سنگین استفاده کنید. تنظیمات چاپگر شما باید روی بالاترین کیفیت پیکسل تنظیم شود تا تصاویر شما تمیز و واضح باشند. 

* منبع ویکی تراول

انتهای پیام/

کد خبر 14000118346311

برچسب‌ها