همسان‌سازی حقوق و مزایای کارکنان قرارداد معین با کارکنان پیمانی

بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص همسان‌سازی حقوق و مزایای کارکنان، حقوق و مزایای کارکنان قرارداد معین (مشخص) وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی معادل 100 درصد حقوق و مزایای کارکنان پیمانی تعیین خواهد شد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، این دستور‌العمل امروز دوشنبه 23 فروردین 1400 با امضای جمشید انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور و محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده و بر اساس این دستورالعمل حقوق و مزایای کارکنان قرارداد معین (مشخص) وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در سال جاری معادل 100 درصد حقوق ومزایای کارکنان پیمانی این وزارتخانه تعیین خواهد شد.

در این دستورالعمل آمده است:

«در اجرای تبصره (۳) ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه، موافقت شورای حقوق و دستمزد و به‌منظور ترمیم حقوق و مزایای کارمندان قرارداد کار معین (مشخص) موضوع تبصره ذیل ماده (۳۲) قانون مدیریت خدمات کشوری و بند (ب) ماده (۲۸) قانون برنامه ششم توسعه کشور، نحوه تعیین حقوق و مزایای آنان به شرح ذیل تعیین می‌شود.

ماده ۱- تعاریف:

قانون: قانون مدیریت خدمات کشوری

دستگاه‌های اجرایی: دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی ایران

کارمندان قرارداد کار معین: کارمندان قرارداد کار معین (مشخص) موضوع تبصره ذیل ماده (32) قانون مدیریت خدمات کشوری و بند (ب) ماده (۲۸) قانون برنامه ششم توسعه کشور.

ماده ۲- حقوق و مزایای کارمندان قرارداد کار معین دستگاه‌های اجرایی بر اساس مقررات مورد عمل در خصوص کارمندان پیمانی، معادل (۱۰۰) درصد حقوق و مزایای این گروه از کارمندان تعیین می‌گردد و این مبنا، در قسمت اخیر بخشنامه شماره ۶۹۶۴۸۸ مورخ ۳۰/۱۱/۱۳۹۸ سازمان برنامه و بودجه کشور، عبارت "معادل هشتاد درصد (۸۰%) حقوق و مزایای کارکنان پیمانی همتراز" به "معادل صد درصد (۱۰۰%) حقوق و مزایای کارکنان پیمانی همتراز" تغییر می‌یابد.

تبصره ۱: از تاریخ اجرای این دستورالعمل برای محاسبه معادل طبقه و رتبه کارمندان قرارداد کار معین، جهت تعیین حقوق و مزایای آنان رعایت شرایط احراز شغل، ارتقاء طبقه، رتبه و... بر اساس مقررات حاکم بر کارمندان پیمانی الزامی است.

ماده ۳- دستگاه‌های اجرایی که مشمول مقررات پرداخت فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری نمی‌باشند، می‌توانند در سقف (۱۰۰) درصد کارمندان پیمانی و در حدود اعتبارات مصوب برای کارمندان قرارداد کار معین خود بر اساس ضوابط مورد عمل اقدام کنند.

ماده ۴- تاریخ اجرای این دستورالعمل ۱/۱/۱۴۰۰ است.»

محمد خیاطیان معاون توسعه مدیریت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این خصوص به خبرنگار میراث‌آریا گفت: «این دستورالعمل یک خبر خوش برای کارکنان این وزارتخانه است که امروز ابلاغ شد. از مدت‌ها پیش دکتر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی موضوع ترمیم حقوق‌ها را پیگیری می‌کرد که خوشبختانه این دستورالعمل امروز به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد و شامل کارکنان  این وزارتخانه نیز می‌شود.»

او افزود: «موضوع ترمیم حقوق کارکنان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از مهمترین دغدغه‌های مسئولان ارشد این وزارتخانه از جمله شخص وزیر بود و یکی از موضوعات مهمی است که توسط دکتر مونسان و معاونت توسعه مدیریت به صورت جدی دنبال می‌شد و خوشبختانه با ابلاغ این دستورالعمل، بخش مهمی از دغدغه‌های این وزارتخانه که مرتبط با وضعیت حقوقی کارکنان بود، برطرف خواهد شد.»

خیاطیان اضافه کرد: «بر اساس این دستورالعمل فردا سه‌شنبه 24 فروردین، در بخشنامه‌ای به تمام ادارات و بخش‌های تابعه وزارتخانه موضوع اجرایی شدن این دستورالعمل ابلاغ خواهد شد.»

او خاطرنشان کرد: «خوشبختانه این دستورالعمل شامل تمام کارکنان معین (مشخص) وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در تمام بخش‌ها اعم از ستادی و استانی می‌شود.»

انتهای پیام/

کد خبر 1400012358

برچسب‌ها