واگذاری حمام تاریخی قپان شاهین‌دژ به اداره‌کل آذربایجان غربی

با امضای تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد مستضعفان و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، حمام تاریخی قپان شاهین‌دژ به این اداره‌کل واگذار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، روز 24 فروردین جلسه‌ای با حضور جلیل جباری مدیرکل استان، امیر تیموری فرماندار، رقیه حسن‌پور رئیس اداره‌ و شورای شهر شاهین‌دژ در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه طبق مصوبه هیئت امنای بنیاد مستضعفان با امضای تفاهم‌نامه‌ای مالکیت حمام تاریخی قپان شاهین‌دژ به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی واگذار شد.

جلیل مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان ‌غربی در این جلسه، اظهار کرد: «براساس این تفاهم‌نامه این اداره‌کل موظف است تا طی مدت سه ماه نسبت به مرمت و احیای حمام تاریخی قپان شاهین‌دژ اقدام کند.»

او افزود: «همچنین پس از احیا و مرمت این بنا برنامه‌ریزی شده است تا اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مطالعات طرح توجیهی تبدیل این بنای تاریخی به موزه را آغاز کند.»

جباری عنوان کرد: «همچنین فرمانداری شاهین‌دژ موظف است از طریق کمیته برنامه‌ریزی اعتبار مورد نیاز برای مرمت این بنای تاریخی را تأمین کند.»

رئیس و اعضای شورای شهر شاهین‌دژ نیز آمادگی خود برای همکاری در این طرح را اعلام کردند.

 

 

 

انتهای پیام/

کد خبر 1400012451

برچسب‌ها