دکتر مونسان از هنر دست بافنده‌های کشور دیدن کرد

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضمن حضور در شرکت صادراتی زرباف‌فر از انواع گبه، فرش، جاجیم و فرش‌های بافته شده توسط بافنده‌هایی از سراسر کشور دیدن کرد.

به گزارش خبرنگار میراث‌آریا، دکتر علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به همراه پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی و هیأت همراه ظهر امروز دوشنبه ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با حضور در شرکت صادراتی زرباف‌فر از بیش از 200 طرح گبه، گلیم، جاجیم و فرش بافته شده توسط بافندگان کشور دیدن کرد.

ضمن این بازدید فرج فرهادیان مدیرعامل شرکت صادراتی زرباف‌فر درباره سفارش طرح‌ها به بافنده‌ها و مراحل آماده‌سازی محصولات بافته شده برای صادرات به سایر کشورها توضیحاتی را به وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ارائه کرد.

فرهادیان با اشاره به سابقه ۶۵ ساله شرکت بیان کرد: «این شرکت ماهیانه 8هزار مترمربع گلیم، گبه و فرش بافته شده توسط بافندگان داخلی را به کشورهای آلمان، سوییس، اتریش و ژاپن صادر می‌کند.»

او به صادرات سالیانه ۹ میلیون دلاری شرکت اشاره کرد و گفت: «طرح‌ها و رنگ‌ها که بسیار متنوع هستند از سوی ما به بافنده‌ها سفارش و  توسط 10 هزار بافنده غیرمتمرکز که 60 درصد ایران را در برمی‌گیرد، بافته می‌شوند. البته عمده بافنده‌ها عشایر استان فارس هستند.»

فرهادیان همچنین تنوع طرح‌ها را بی‌شمار عنوان کرد و افزود: «ما در طراحی سلایق مشتری‌ها در هر کشور را مد نظر قرار می‌دهیم و بر اساس سلایق آن‌ها به بافنده‌ها سفارش کار می‌دهیم. همچنین محصولات پس از بافته شدن به دقت در شرکت مورد بررسی قرار می‌گیرند و عیوب حین بافت و کجی ابعاد آن‌ها مرتفع می‌شود که این موضوع در صادرات از اهمیت بالایی برخوردار است.»

انتهای پیام/

کد خبر 140002067

برچسب‌ها