کشف 110 مقبره باستانی در دلتای نیل در مصر

باستان‌شناسان مصری 110 مقبره را در یک محوطه باستانی در دلتای نیل کشف کردند.

به گزارش خبرنگار میراث آریا، وزارت میراث باستانی و گردشگری مصر روز سه‌شنبه از اکتشاف 110 مقبره باستانی در این کشور خبر داد. این مقبره‌ها که برخی حاوی بقایای انسانی هم هستند، در محوطه باستانی کوم الخلجان در استان دقهلیه از زیر خاک بیرون کشیده شدند. این محوطه در 150 کیلومتری شمال شرقی قاهره واقع شده است.

مجموعه کشف‌شده شامل 68 مقبره بیضی‌شکل است که قدمتشان به دوره مصر ما قبل‌ تاریخ، یعنی بین 6000 تا 3150 پیش از میلاد، بازمی‌گردد. علاوه بر این‌ها، 37 مقبره مستطیل‌شکل به‌جا مانده از دوران باستان (1782-1570 پیش از میلاد) هم در این منطقه کشف شده است. این دوره مربوط به زمانی می‌شود که هیکسوس‌ها بر مصر باستان حکمرانی می‌کردند. پنج قبر دیگر هم بیضی‌شکل هستند، اما به دوران نقاده سوم (دوره پیش‌دودمانی) تعلق دارند، یعنی بین سال‌های 3200 تا 3000 پیش از میلاد ساخته شده‌اند.

باستان‌شناسان طی این حفاری‌ها موفق به کشف بقایای انسانی افراد بالغ و کودکان، تجهیزات تدفین و اشیای سفالی در این مقبره‌ها شدند. این کشف، جدیدترین مورد از اکتشافات باستان‌شناسی در سال‌های اخیر مصر است، تلاشی ستودنی از سوی مقامات این کشور برای احیای صنعت گردشگری منطقه. گردشگری مصر از سال 2011 روندی نزولی داشته است و پاندمی کرونا هم مزید بر علت شده است تا این کشور بدترین سال‌های گردشگری خود را تجربه کند.

انتهای پیام/

کد خبر 140002087