پیام دکتر مونسان به مناسبت روز کارگر و روز معلم

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در پیامی فرارسیدن یازدهم اردیبهشت ماه روز جهانی کارگر و دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم را تبریک گفت.

به‌گزارش میراث‌آریا، در متن پیام دکتر علی‌اصغر مونسان آمده است:

«"من سعی علی عیاله فی طلب الحلال فهو فی سبیل الله

هر که برای کسب روزی حلال برای خانواده خود بکوشد، کوشش در راه خدا به شمار می‌رود. (رسول اکرم (ص)"

دین مبین اسلام، مکتب جامع زندگی و راهنمایی روشن برای طی طریق انسان در مسیر رشد و تکامل همه جانبه است و بر این سیاق، تلاش عملی و علمی را به یکسان برای تعالی فرد و جامعه ضروری می‌داند.

با چنین نگرشی به اهمیت و قداست کار و تلاش و همچنین تعلیم و تعلم است که پیامبر اکرم (ص) بوسه بر دست‌های کارگر می‌زند و امیرالمومنین (ع) به احترام معلم از جای برمی‌خیزد.

بی‌تردید کارگران تلاشگر و معلمان دلسوز بسان دو بال جامعه برای حرکت به سوی پیشرفت و تعالی عمل می‌کنند که فقدان یا ضعف هر یک خسرانی جبران‌ناپذیر برای اجتماع محسوب می‌شود. از این‌رو مقام و منزلت این دوقشر در ایران اسلامی همواره گرامی داشته شده و از جایگاهی ارزنده برخوردار بوده‌اند.

امید است در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان راهبردی "تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" نامگذاری شده است، شاهد همت بیش از پیش سازندگان امروز و فردای جامعه باشیم و تلاش آنان را به شایستگی قدر بدانیم.

 11 اردیبهشت روز جهانی کارگر و 12 اردیبهشت روز معلم و سالروز شهادت استاد شهید آیت‌الله مطهری بر کارگران سخت‌کوش و معلمان خدوم جامعه گرامی باد.»

انتهای پیام/

کد خبر 1400021150

برچسب‌ها