ششمین دوره داوری مُهر اصالت محصولات صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: «ششمین دوره داوری مُهر اصالت محصولات صنایع‌دستی این استان برگزار خواهد شد.»

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، مهرداد رئیسی روز شنبه 26 اردیبهشت‌ماه 1400 با اعلام این خبر تأکید کرد: زمان ثبت‌نام و ارسال آثار هنرمندان ویژه این برنامه از 28 فروردین‌ماه سال‌جاری آغاز شده و تا پایان تیرماه امسال ادامه دارد.

وی افزود: برنامه داوری استانی آثار هنرمندان چهارمحال و بختیاری در مردادماه سال‌جاری برگزار خواهد شد.

رئیسی تصریح کرد: استفاده از مواد مصرفی مرغوب در تولید، حفظ حقوق مالکیت معنوی در طراحی و تولید، توجه به کیفیت مطلوب اثر درفرآیند تولید و محصول نهایی و همچنین رعایت طراحی مناسب و اصولی از مهم‌ترین معیارهای ارزیابی آثار در ششمین دوره داوری مُهر اصالت محصولات صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به ضوابط مشارکت در برنامه نشان مرغوبیت محصولات صنایع‌دستی یادآور شد: آثار دارای تولید انبوه و نیمه‌انبوه در این برنامه ارزیابی می‌شود و هر هنرمند تنها مجاز به ارسال 2 اثر در سال 1400 است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: گواهی مُهر اصالت ملی فقط مخصوص اثر است و به مختص تولیدکننده نیست.

وی گفت: گروه‌های شرکت‌کننده در ششمین دوره داوری مُهر اصالت محصولات صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری نباید بیش از سه نفر باشند و در صورت گرفتن مُهر اصالت ملی، گواهی به‌صورت مشترک برای گروه صادر می‌شود.

رئیسی اظهار کرد: همچنین مُهر اصالت واحدهای کارگاهی دارای پروانه تولید برای کارگاه صادر می‌شود و به‌نام شخص یا اشخاص شاغال در آن کارگاه نخواهد بود.

وی افزود: متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر و تکمیل فرم‌های مربوط به برنامه ششمین دوره داوری مُهر اصالت محصولات صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری می‌توانند به واحد توسعه و ترویج معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان واقع در بلوار فارابی شمالی مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 03833342912 داخلی 211 تماس بگیرند.

رئیسی به وجود ۱۲ هزار هنرمند صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در چهارمحال و بختیاری و فعالیت 5500 تا 6 هزار نفر از آنان اشاره و تصریح کرد: تاکنون ۴۷ اثر صنایع‌دستی استان مُهر اصالت دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر 1400022674813

برچسب‌ها