فرانسه به رایگان از گردشگران تست کووید 19 می‌گیرد

مسئولان گردشگری فرانسه بر این باورند که تست‌های رایگان کووید 19 می‌تواند گردشگری این کشور را برای دوره اوجِ تابستانی و بازگشایی درهای گردشگری کشورهای عضو اتحادیه اروپا، احیا کند.

به گفته کلمنت بون، وزیر امور اروپای فرانسه، در حالی که فرانسه برای رفع محدودیت‌های سفر و استقبال از گردشگران در تابستان پیش رو آماده شده است، تست‌های PCR رایگان را برای شناسایی COVID-19 به خارجی‌ها ارائه می‌دهد. اکثر کشورهای اروپایی از گردشگران خارجی‌ می‌خواهند قبل از ورود به خاک این کشورها، گواهی منفی شدن تست COVID-19 خود را ارائه بدهند.

به گفته این وزیر امور اروپا، فرانسه تنها کشور اروپایی است که امکان تست PCR رایگان را برای شهروندان خود فراهم می‌کند. او گفت كه حالا قرار است این تسهیلات برای گردشگران خارجی كه برای تعطیلات وارد خاک این کشور می‌شوند هم ارائه شود. گفتنی است هزینه این تست در کشورهایی همچون اسپانیا، انگلستان، آلمان و سوئد از 50-300 یورو (60-364 دلار) است.

بون در ادامه با بیان اینکه این حرکت برای احیای اقتصادی گردشگری فرانسه امری ضروری است، تصریح کرد: «ما می‌خواهیم شرایط بهداشتی خوب فعلی را حفظ کنیم و به عنوان مقصد اصلی گردشگری در اروپا و جهان باقی بمانیم.»

پارلمان اروپا در حال حاضر در تلاش است تا قوانین مربوط به سفر را در تمام اعضای اتحادیه اروپا یکدست‌سازی کند و از آنها می‌خواهد تست‌های کرونا را به صورت رایگان ارائه دهند یا حداقل تعرفه مقرون‌به‌صرفه‌ای برای آزمایش PCR ارائه دهند. البته مشخص نیست که آیا همه کشورها چنین پیشنهادی را قبول می‌کنند یا نه.

بون در مورد کارت سلامت دیجیتال که شامل جزئیات واکسن یا نتیجه آزمایشات منفی PCR به عنوان مجوز شرکت در اجتماعات بزرگ در فرانسه و سفر به کشورهای داخل اتحادیه اروپا از ماه ژوئن است، عنوان کرد: «این کارت سلامت ابزاری برای بازگشایی مجدد گردشگری به‌شمار می‌رود.»

او اضافه کرد: «کد موجود در کارت سلامت امکان سفر به هرجای اتحادیه اروپا، از پاریس به آتن یا از مادرید به برلین را فراهم می‌کند.»

از 19 ماه مه، فرانسه به تدریج به سمت مرحله دوم بازگشایی قرنطینه و کم کردن محدودیت‌ها قدم پیش خواهد گذاشت. رستوران‌ها و غذاخوری‌هایی که در فضای باز خدمات ارائه می‌دهند، مکان‌های عمومی از جمله موزه‌ها، سالن‌های سینما و تئاترها - که از اکتبر بسته شده‌اند - دوباره بازگشایی می‌شوند. ساعت ممنوعیت تردد هم به جای ساعت 7 عصر به ساعت 9 شب تغییر خواهد کرد.

با بهبود اوضاع بهداشتی و کاهش تعداد مبتلایان در فرانسه، امکان پایان قرنطینه فراهم شده است. روز شنبه مقامات بهداشتی این کشور اعلام کردند که 20 میلیون نفر، یعنی تقریباً یک‌سوم جمعیت، حداقل با یک بار تزریق واکسن COVID-19 واکسینه شده‌اند. همچنین از ماه آوریل که سومین قرنطینه اعلام شد، تعداد مرگ و میرهای روزانه و موارد مثبت کاهش قابل‌توجهی داشته است و در روز 16 مه، به 81 فوتی جدید و 13 هزار مبتلای جدید رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 14000228900743

برچسب‌ها