آرشیو مجلات فرهنگی و ادبی ایران به موزه منوچهر شیبانی اضافه شد

موزه و کتابخانه‌ منوچهر شیبانی، همزمان با روز جهانی موزه، بخش آرشیو مجلات فرهنگی و ادبی ایران را به مجموعه آثار خود افزود.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، همزمان با روز جهانی موزه بخش آرشیو مجلات فرهنگی و ادبی ایران به موزه و کتابخانه‌ منوچهر شیبانی اضافه شد.

در حوزه مطالعات تاریخی حبل‌المتین، صبح صادق، کوکب دری، مساوات، الجمال، آموزگار، خورشید و تمدن از نشریات عصر مشروطه برای علاقمندان در نظر گرفته شده و  مجلات پیام یونسکو، کلک، بخارا، آدینه، دنیای سخن، عصر پنجشنبه، کارنامه، گردون، زنده‌رود و تندیس، از نشریات فرهنگی و ادبی دهه‌های اخیر هستند که در این آرشیو گردآوری شده‌ است. 

موزه‌ی منوچهر شیبانی در سال 1394، با اهدای آثار و لوازم شخصی شاعر، نقاش و هنرمند نوگرای ایرانی، منوچهر شیبانی، از جانب همسر او پری‌دخت صبحی، در خانه تاریخی کاج بازگشایی شد. 

زنده‌یاد عبدالرحیم جعفری با اهدای هزار و دویست جلد کتاب و همچنین هنرمندان ایرانی همچون پرویز تناولی، بهرام دبیری، علی نصیر، هادی ضیاالدینی، ابوشاهی، مهدی راحمی، مهدی اسدزاده و... با اهدای آثاری از خود، به غنای مجموعه افزوده‌اند.

علاقمندان می‌توانند در صورت تمایل با اهدای کتاب و نشریات در حوزه مطالعات ادبی، هنری و تاریخی این مجموعه را در توسعه‌ فرهنگ کتابخانه، مطالعه و پژوهش یاری کنند.

موزه و کتابخانه منوچهر شیبانی در شهر کاشان، خیابان فاضل نراقی، کوچه‌ فرهنگ سی و پنجم واقع شده است.

 

انتهای پیام/

کد خبر 14000228957483

برچسب‌ها