امروز فضای مجازی حرف اول را می‌زند/ ساختار روابط‌عمومی متناسب با اهداف بازتعریف شود

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به عملکرد و فعالیت‌های مثبت روابط عمومی در حوزه فضای مجازی، گفت: «امروزه فضای مجازی در دنیا حرف اول را می‌زند که ما نیز باید در این حوزه ساختار و فرایندهای دقیقی را تعیین و هدف‌هایمان را مشخص کنیم.»

به گزارش خبرنگار میراث آریا، جلسه ویدئوکنفرانس نکوداشت هفته روابط‌عمومی و ارتباطات با حضور دکتر علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، علیرضا بای رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی، معاونان و رؤسای ادارات مرکز روابط عمومی، مدیران کل استانی و مدیران روابط عمومی استان‌ها ظهر امروز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد. 

دکتر مونسان در این نشست با تبریک روز ارتباطات و هفته روابط عمومی بیان کرد: «با تمامی تلاش‌های انجام شده از سوی همکاران روابط عمومی در ستاد مرکزی و استان‌ها، در حوزه اطلاع‌رسانی نسبت به آنچه که در گذشته بودیم رشد قابل توجهی داشته‌ایم.» 

او با اشاره به نظم به وجود آمده در مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارتخانه، افزود: «انضباط برای من از موضوعات بسیار مهم است که خوشبختانه امروز در این مرکز شاهد آن هستیم.» 

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، تصریح کرد: «همچنین انگیزه بالایی را در پرسنل روابط عمومی برای انجام کارهای بهتر و تاثیرگذاری بیشتر می‌بینم.» 

او با اشاره به اهمیت هدف‌گذاری و تعیین اولویت‌بندی افزود: «نه تنها روابط عمومی بلکه تمامی ادارات و معاونت‌های ما باید موضوعات را استخراج و اولویت‌بندی‌ها را مشخص کنند و توان خود را روی اولویت‌ها متمرکز کنند.» 

دکتر مونسان فعالیت‌های روابط عمومی در حوزه فضای مجازی را از مثبت‌ترین شاخص‌های عملکرد این مرکز عنوان کرد و گفت: «ما در گذشته در حوزه فضای مجازی فعالیتی نداشتیم طی این مدت کارهای زیادی صورت گرفته و البته هنوز کار زیادی برای انجام در این حوزه وجود دارد. از آنجا که ظرفیت فضای مجازی نامحدود است، هرچقدر در فضایی به این بزرگی جلو برویم باز هم کم است، اما با انظباط و همگرایی خوبی که در این مرکز شاهد هستم، این مهم می‌تواند با هدف‌گذاری و اولویت‌بندی محقق شود.» 

او به تغییر در ساختار روابط عمومی وزارتخانه اشاره کرد و افزود: «روابط عمومی نیاز به بازنگری در ساختار دارد، به این دلیل که اگر ساختار مناسب اهداف نباشد، انرژی‌ها هدر می‌رود و در نقطه هدف‌گذاری شده و اولویت‌ها متمرکز نمی‌شود.» 
دکتر مونسان عملکرد مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی را رو به رشد ارزیابی کرد و گفت: «من شاهد تلاش‌های این مرکز هستم و این روند رو به رشد و حضور پرسنل حرفه‌ای و با انگیزه موجب بالا رفتن توقعات من شده است.» 

رشد ۴۰ درصدی محتوای تولیدی

در ادامه علیرضا بای رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردگری و صنایع‌دستی با تبریک روز ارتباطات و هفته روابط عمومی از تمامی همکاران ستادی و استانی روابط عمومی تشکر کرد و افزود: «این روز ما را بر آن داشت که فعالیت‌های مجموعه روابط عمومی را یادآوری کنیم و مجالی یافتیم برای قدردانی از کسانی که طی این مدت خودشان را به طور مستمر ارتقا دادند.» 

او تصریح کرد: «در این مدت همگی در کنار یکدیگر فعالیت کردیم و سال به سال خودمان را ارتقا دادیم. برآیند این تلاش‌ها آمار و ارقامی شده که نشانگر رشد کمی و کیفی فعالیت‌های روابط عمومی است.» 

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی ادامه داد: «اگرچه هنوز با ایده‌آل‌ها فاصله داریم، اما امیدواریم روز به روز این مسیر رو به تعالی را طی کنیم.» 

بای به رشد ۴۰ درصدی اخبار تولید شده در میراث آریا اشاره کرد و افزود: «در گذشته تنها رسانه اجتماعی وزارتخانه یک اکانت غیرفعال اینستاگرام بود اما امروزه ده‌ها اکانت در پلتفرم‌های مختلف در ستاد و استان‌ها مشغول فعالیتی بی‌وقفه هستند.» 

بای با تاکید بر اهمیت به کارگیری پتانسیل‌های فضای مجازی، افزود: «به غیر از صداو سیما، وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تنها دستگاهی است که از سوی دادستانی کل کشور برای فعالیت در فضای مجازی خارجی مجوز فعالیت دارد که این مهم و اخذ مجوز به سختی در این دوره انجام شد.» 

برگزاری ۲۰ وبینار تخصصی در حوزه فضای مجازی

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی همچنین به برگزاری ۲۰ وبینار آموزشی با حضور اساتید بنام و خبره در حوزه فضای مجازی اشاره و تصریح کرد: «همراه با آموزش برای پرسنل روابط عمومی استان‌ها، ظرفیت تمامی رسانه‌های اجتماعی را در راستای مخابره اخبار به کار گرفتیم و امروز وزارتخانه در تلگرام، توییتر، فیسبوک، یوتیوب و آپارات دارای حساب کاربری است.» 

انتهای پیام/

کد خبر 14000229957804

برچسب‌ها