بازدید دکتر مونسان از طرح توسعه بندر مسافری دریایی چمخاله شهرستان لنگرود

دکتر علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور در دومین روز سفر به استان گیلان از روند ساخت بندر گردشگری چمخاله بازدید بعمل آورد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، در روز 7 خردادماه، دکتر علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور در ادامه بازدید از پروژه‌های در حال تکمیل حوزه گردشگری در استان گیلان، به همراه مسعود حلاج‌پور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان و حمیدرضا ابایی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان، از روند توسعه بندر مسافری دریایی چمخاله بازدید بعمل آورد.

دکتر مونسان طی بازدید از این طرح توسعه‌ای، با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری دریایی استان گیلان، بر تسریع روند ساخت این طرح که موجب تحول در گردشگری منطقه می‌شود تأکید کرد.

طی تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با وزارت راه و شهرسازی در گذشته منعقد شده است، مقرر شد طرح توسعه بزرگترین بندر مسافرت دریایی شمال کشور در ساحل دریای چمخاله استان گیلان به بهره‌برداری برسد.

از مشخصات بندر گردشگری دریایی چمخاله، می‌توان به احداث راه سنگی به طول 85 متر، شمع و عرشه به طول 352 متر و دو بازوی موج‌شکن به طول 555 متر و 350 متر اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 14000307709881

برچسب‌ها