دیدار مدیرکل دفتر حمایت از تولید صنایع‌دستی کشور با هنرمندان چادرشب‌باف قاسم‌آباد

مدیرکل دفتر حمایت از تولید صنایع‌دستی کشور در جریان سفر به استان گیلان با هنرمندان چادرشب‌باف روستای جهانی قاسم‌آباد دیدار کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، فرهاد غلامعلی فلاح، روز 7 خردادماه 1400 در جریان سفر وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استان گیلان، با حضور در روستای جهانی چادرشب‌بافی قاسم‌آباد شهرستان رودسر، با هنرمندان این هنر اصیل و جهانی گیلان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که در مرکز خانه خلاقیت روستای قاسم‌آباد برگزار شد، هنرمندان هنر سنتی چادرشب‌بافی گیلان، ضمن بیان خواسته‌هایی نظیر تکمیل روند اعطای بیمه تأمین‌اجتماعی، ایجاد بازارچه‌های فصلی و دائمی فروش محصولات صنایع‌دستی در سطح استان و کشور و اعطای تسهیلات جهت راه‌اندازی و بروزرسانی تجهیزات کارگاهی، بر لزوم توجه بیشتر به هنرهای سنتی و نقش آن در توسعه فرهنگی و اقتصادی استان تأکید کردند.

مدیرکل دفتر حمایت از تولید صنایع‌دستی کشور نیز در جریان این نشست، ضمن ارائه توضیحاتی نسبت به روند انعقاد تفاهم‌نامه با صندوق بیمه روستایی و عشایری برای ایجاد رفاه برای شاغلین در حوزه هنرهای سنتی و اصیل نظیر چادرشب‌بافی، از هنرمندان این هنر که در سطح جهانی شهرت یافته است تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 14000308709401

برچسب‌ها