خیز مصر برای کسب درآمد 6 تا 9 میلیارد دلاری از گردشگری در سال 2021

وزیر گردشگری مصر در کنفرانسی در عربستان سعودی اعلام کرد قصد دارد درآمد حاصل از گردشگری در سال 2021 را به حدود 6 تا 9 میلیارد دلار افزایش دهد.

به‌گزارش میراث‌آریا، بنا به گفته خالد العنانی، وزیر گردشگری مصر، درآمد حاصل از صنعت گردشگری در سال 2021 به واسطه سفر گردشگران اروپای شرقی و خلیج فارس حدود 6 تا 9 میلیارد دلار خواهد بود.

در کنفرانسی که در عربستان سعودی برگزار شد، وزیر گردشگری مصر اعلام کرد: «به واسطه افزایش ماهانه حدود 500 هزار بازدیدکننده، مصر امیدوار است امسال بیش از 6 میلیون گردشگر از این کشور دیدن کنند.»

العنانی افزود: «بیشتر از 60 درصد از گردشگرانی که به مصر می‌آیند، اهل اروپای شرقی یا روسیه هستند. این در حالی است که 20 درصد از گردشگران هم از خلیج فارس به این کشور سفر می‌کنند.»

بنا به گفته وزیر گردشگری مصر در شبکه العربیه در دی ماه، درآمد حاصل از صنعت گردشگری در مصر از 13 میلیارد به 4 میلیارد دلار در سال 2020 کاهش یافته است. پروازهای بین‌المللی از فروردین سال 2020 به تعلیق درآمده‌اند تا دولت‌ها بتوانند از گسترش پاندمی ویروس کرونا جلوگیری کنند. در مرحله اول، پروازهای داخلی به دریای سرخ، استان سینای جنوبی و ماتروح از اول تیر ماه 2020 از سر گرفته شده و با آغاز به کار بعضی از هتل‌ها در اوایل مهرماه، فعالیت های گردشگری در لوکسور و اسوان هم از اوایل شهریور آغاز شد.

در خصوص افتتاح موزه بزرگ مصر -GEM- که در منطقه جیزه واقع شده و انتظار می‌رود مورد توجه تعداد زیادی از گردشگران واقع شود، العنانی بیان داشت که مقامات نسبت به افتتاح آن در سال جاری خوش‌بین هستند. گرچه او معتقد بود احتمال دارد این افتتاح تا سال 2022 به تعویق بیفتد. این موزه که در مساحتی نزدیک به 500 هزار مترمربع ساخته شده است و بزرگ‌ترین موزه ساخته شده در جهان به شمار می‌رود که به یک تمدن یگانه تعلق دارد و همه مشتاقان باستان‌شناسی منتظر افتتاح آن هستند.

در میان اقلام موجود در این موزه باید به 5هزار آیتم کشف‌شده از مقبره توتان خامون اشاره کرد که قرار است از زمان افتتاحیه در معرض دید عموم قرار بگیرد. این اقلام برای اولین بار و یک جا در کنار هم به نمایش گذاشته می‌شوند. موزه بزرگ مصر همچنین قصد دارد نخستین ستون هرمی‌شکل سنگی معلق در جهان را همراه پلکان مجلل و اقلام تاریخی متلق به آن را به نمایش بگذارد.

* ترجمه: آناهیتا رشیدی

انتهای پیام/

کد خبر 14000311900608