گردشگری فصلی مجزا در سند آمایش زنجان

مدیرکل میراث­‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌­دستی استان زنجان، از تهیه فصلی در سند آمایش استان برای رونق گردشگری خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان در روز سه ­شنبه 11 خردادماه، امیر ارجمند بیان این خبر اظهار داشت: «با توجه به موقعیت فرهنگی استان زنجان در سند آمایش سرزمین، گردشگری از اولویت‌های اصلی توسعه این استان تعریف شده است. در این سند راهبردی احیای هنرهای رو به فراموشی، تقویت، تولید و صادرات صنایع‌دستی، حفظ و احیای آیین­، سنت­ و مراسم اقوام مختلف، معرفی و حمایت از گنجینه­ های زنده بشری، مشاهیر و مفاخر فرهنگی و حوزه تمدنی، طرفیت­‌سازی و تسهیل فرآیند جذب گردشگران خارجی، تقویت و احیای ارزش‌­های فرهنگی، تاریخی و قومی عشایر در شهرستان طارم و ماهنشان و... مشخص و برنامه‌های اجرایی آنها به تفکیک بخش‌ها تعیین شده است.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: «ظرفیت‌سازی و تسهیل فرآیند جذب گردشگران خارجی، تقویت نمادها و رویدادهای ملی، منطقه‌­ای مذهبی و قومی، حفظ و احیای آیین‌ها و سنت‌­ها، استفاده از رویکرد برندسازی مکانی و معرفی آوازه قلمروهای خاص میراث فرهنگی، تاریخی و ظبیعی و.... در فصلی از سند آمایش قرار گرفته است.»

او گفت: «این استان دارای ظرفیت‌های گردشگری، صنایع‌دستی گسترش صنایع‌دستی بومی استان در خصوص افزایش نرخ اشتغال و درآمد ناخالص ملی و کاهش نرخ مهاجرت، تامین امنیت سرمایه‌گذار، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری مانند هتل و اقامتگاه‌های بوم‌­گردی، مناطق حفاظت ­شده محیط ­زیست و آثار تاریخی فرهنگی فراوانی است. معرفی و استفاده از این ظرفیت‌ها نیاز به برنامه‌ریزی دارد.»

ارجمند افزود: «گردشگری به ­دلیل ویژگی‌­های خاص خود، این قابلیت را دارد که بتواند در عرصه توسعه جایگاه اول را برنامه‌ریزی‌ها به دست آورد. این استان قلمروهای فضایی مستعد گردشگری زیادی را دارد که بسیاری از آنها مانند گردشگری ورزشی، کشاورزی، سلامت و.... در سطح استان در حال انجام  است.»

آمایش سرزمین یکی از قابلیت‌های فضایی مورد بررسی برای قابلیت گردشگری هر منطقه است تا با شناسایی آن و در چارچوب پایداری، زیرساختی برای توسعه فضایی فراهم آید.

انتهای پیام/

کد خبر 14000311931413

برچسب‌ها