پیام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به مناسبت سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و گرامیداشت شهدای حماسه قیام ۱۵ خرداد پیامی صادر کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا در متن پیام دکتر علی اصغر مونسان آمده است: 

«ایام نیمه خرداد محمل دو رویداد فراموش ناشدنی در تاریخ پرفراز و نشیب سرزمین ایران است. ۱۴ خرداد روز عروج خورشید جماران، ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی است که شیفتگان امام راحل (ره) را در سراسر جهان اسلام در اندوه و ماتم فرو برد و ۱۵ خرداد یادآور قیام خونین ملت ایران در پی سخنرانی افشاگرانه حضرت امام خمینی (ره) و فاجعه غم‌بار فیضیه است که نقطه عطفی برای شکل‌گیری نهضت ضد ستمشاهی و در نهایت وقوع انقلاب اسلامی شد. 

بی‌تردید حضور و مبارزات حضرت امام خمینی (ره)، در زمانه خویش متفاوت‌ترین الگوی رهبری شجاعانه و اندیشمندانه را در جهان به‌منصه ظهور رساند و بر همین سیاق، متمایزترین انقلاب مردمی تاریخ نیز رقم خورد. با وجود گذشت بیش از سه دهه از رحلت آن پیر فرزانه (ره)، درخت پربار انقلاب اسلامی هم‌چنان از برکات آرمان‌های والای خمینی کبیر سیراب می‌شود و سی‌و‌دومین سالگرد هجران حضرتش، مجالی است تا بار دیگر لبیک گویان، مسیر روشن ایشان را تا تحقق عدل عالم‌گیر، تداوم بخشیم. 

با درود به روح پاک شهدای قیام ۱۵ خرداد، سالروز عروج پدر مهرپرور انقلاب اسلامی، بر تمام دلدادگان و دوستداران آن عزیز سفر کرده تسلیت باد.»

انتهای پیام/

کد خبر 14000314957820

برچسب‌ها