کارگاه آموزشی گلیم‌بافی در فاروج برگزار شد

سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فاروج از برگزاری یک دوره آموزشی برای علاقه‌مندان به رشته گلیم‌بافی در این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان شمالی، حمزه کاووسی روز دوشنبه 17 خردادماه 1400 اظهار کرد: «این دوره آموزشی به‌صورت رایگان و در روستای هدف گردشگری استاد شهرستان فاروج برگزار شد.»

سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فاروج با اشاره به اینکه آموزش‌های صنایع‌دستی در این شهرستان گسترش می‌یابد، عنوان کرد: «مشارکت دادن زنان در تولید، متنوع کردن منابع درآمد خانوار، کاهش ریسک درآمد، استفاده آن از منابع داخلی و حفظ فرهنگ و اصالت بومی، انتقال هنر بومی و محلی و... از جمله ظرفیت‌های صنایع‌دستی است که به توسعه اقتصادی نیز کمک می‌کند.»

شهرستان فاروج دروازه شرقی خراسان شمالی است که از شمال و شرق به شهرستان قوچان (استان خراسان رضوی)، از جنوب به شهرستان اسفراین و از غرب به شهرستان شيروان محدود می‌شود.

روستای زیبای استاد در فاصله 17 كيلومتری جنوب غربی شهر فاروج واقع شده است. وجود آثار قلعه‌ای تاریخی، مسجد جامع پانصدساله، گورستان تاریخی، حمام عصر قاجاری و... نشانه ریشه‌های کهن این روستا است. موقعیت مناسب اقلیمی و قرارگیری در مجاورت دره‌ای پر آب و شکل‌گیری باغات سرسبز پیرامون این روستای تاریخی موجبات شکل‌گیری یک منطقه گردشگری جذاب و کم‌نظیر را فراهم کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر 140003178641

برچسب‌ها