کرونا، تهدید یا فرصت در فروش صنایع دستی اینترنتی؟

یکی از روش‌های جلوگیری از کاهش فروش محصولات صنایع‌دستی هنرمندان در دوران کرونا، برگزاری دوره‌های بازاریابی آنلاین، بازاریابی دیجیتال و بازاریابی محتوا می‌تواند باشد. با توجه به گسترش فضای مجازی و استقبال از خریدهای اینترنتی از جمله اقداماتی است که اثرگذار بوده و حاصل آن در مدت زمان کوتاه به چشم می‌آید.

هرساله برای تولیدکنندگان بخش صنایع دستی با برپایی نمایشگاه‌های سراسری و بین المللی، بازارچه‌های موقت نوروزی و تابستانی صنایع دستی، جشنواره‌های فرهنگی و گردشگری فرصتی بود تا با فروش محصولات تولید شده کارگاه‌های خود از این نمایشگاه‌های موقت استفاده و محصولات خود را به خریداران جدیدی از سایر مناطق کشور ارائه کنند. 

با وجود این مهمان ناخوانده در سال ۹۹ هنرمندان این عرصه در دوران کرونا با ضرر و زیان، از قبیل‌ کاهش فروش محصولات خود مواجه شده‌اند. که این تهدید کرونا، فرصتی مناسب برای فروش محصولات صنایع دستی به سبک اینترنتی شد. 

یکی از روش‌های جلوگیری از کاهش فروش محصولات صنایع دستی هنرمندان در این دوران، برگزاری دوره‌های بازاریابی آنلاین، بازاریابی دیجیتال و بازاریابی محتوا است. با توجه به گسترش فضای مجازی و استقبال از خریدهای اینترنتی از جمله اقداماتی است که اثرگذار بوده و حاصل آن در مدت زمان کوتاه به چشم می‌آید. 

چرا بازاریابی دیجیتال؟

دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) به مجموعه فعالیت‌هایی که جهت تبلیغ محصولات و خدمات با استفاده از ابزارهای دیجیتالی صورت می‌گیرد گفته می‌شود. 

حتما از تعداد افرادی که از موبایل‌های خود برای انجام کارهای روزمره استفاده می‌کنند خبر دارید. البته دقیقا نه ولی حدودا می‌دانید. اگر یادتان باشد قبلا در هر خانواده‌ای فقط پدرها تلفن همراه داشتند. آن هم یک تلفن همراه خیلی ساده. ولی الان قضیه فرق کرده و هر نفر از اعضای یک خانواده حتما مجهز به یک گوشی تلفن همراه است، آن هم از نوع هوشمند. با گسترش شبکه‌های اجتماعی و در کشور استفاده از تلفن‌های همراه هوشمندچندین برابر شده است. 

هر کجا که سیل عظیمی از افراد وجود دارند مسلما بهترین جا برای تبلیغات و بازاریابی محصولات و خدمات است. دیجیتال مارکتینگ یعنی استفاده از ابزارها و رسانه‌های دیجیتال برای بازاریابی محصولات و خدمات. 

بازاریابی محتوا (Content Marketing) یکی از بهترین ابزارها در بازاریابی دیجیتال است که مناسب برای همه‌ی کسب و کارهای آنلاین با هر سرمایه و بودجه‌ای است. فرقی نمی‌کند کسب و کار اینترنتی شما کوچک باشد یا بزرگ، سرمایه برای تبلیغات اینترنتی دارید یا نه! در بازاریابی محتوا با توجه به نیاز مخاطبان‌تان می‌توانید برای رفع نیاز محتوا تولید کنید. مثلا نیاز مخاطب‌تان را با تولید یک ویدئوی آموزشی از محصولات خود می‌توان نشان داد. 

در واقع در این روش، با تولید محتوای آموزشی مورد نیاز مخاطبان می‌توانید آن‌ها را به مشتریان تبدیل کنید. ابتدا با محتوای رایگان نیاز افراد بر طرف می‌شود، سپس به شما اعتماد می‌کنند و مشتریان محصولات و خدمات که به محتواهای آموزشی ارتباط دارند، جذب می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 14000318817919

برچسب‌ها