تفکر برندسازی و تجاری‌سازی باید در صنایع‌دستی فارس نهادینه شود

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: «توسعه اقتصاد هنر در دستور کار این اداره کل قرار دارد و باید تفکر برندسازی و تجاری‌سازی در صنایع‌دستی نهادینه شود.»

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، جمشید معینی امروز 25 خردادماه 1400 در حاشیه برپایی نمایشگاه سازهای سنتی و نگارگری ابوالقاسم رشیدی و علیرضا پیشاهنگ، از کارمندان اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان فارس، اظهار کرد: «مرکز آموزش اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در ترویج صنایع‌دستی و راه‌اندازی کارگاه‌های این رشته صنایع‌دستی اقدام مؤثری را انجام داده است.»

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ادامه داد: «با اقدامات خوب آموزشی در این مرکز برخی هنرجویان سازسازی مرکز آموزش صنایع‌دستی به درجه استادی رسیده‌اند و ماحصل این دوره‌ها، راه‌اندازی 10 کارگاه سازسازی و یک مجموعه بزرگ تولیدی در شیراز و شهرستان‌های اطراف است.»

او ادامه داد: «در شیراز 45 کارگاه سازسازی مشغول به فعالیت است که باید با شناخت از نیازهای سایر کشورها در این زمینه، توسعه صادرات این صنایع‌دستی را در دستور کار قرار دهیم.»

معینی بیان کرد: «تفکر برند سازی و تجاری‌سازی در این صنعت خالی است و نیازمند حرکتی مناسب است و باید مخاطب شناسی و آموزش مجازی در توسعه آموزش صنایع‌دستی صورت گیرد.»

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ابراز کرد: «باید با برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه‌گذار در توسعه فروش داخلی و خارجی و انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مرتبط و نمایش آثار در محیط‌های مختلف زمینه پیشرفت صنایع‌دستی را بیش‌ازپیش فراهم‌سازیم.»

او افزود: «در رشته نگارگری باید از تکرار خودداری شود و در این هنر سنتی، ذوق هنری در طراحی همراه شود تا شاهد بروز خلاقیت و خلق آثار جدیدتری باشیم و با این اقدامات مکتب شیراز در نگارگری را برای آیندگان حفظ کنیم.»

انتهای پیام/

کد خبر 14000325143155

برچسب‌ها