برند گردشگری کردستان به زودی رونمایی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از انجام اقدامات اولیه برای بررسی، تایید و رونمایی از برند و لگوی گردشگری استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، یعقوب گویلیان روز سه‌شنبه 25 خرداد ماه 1400 در جلسه اتاق فکر گردشگری و میراث‌فرهنگی کردستان گفت: «با توجه به اینکه این اداره‌کل متولی گردشگری کردستان است در همین راستا برنامه‌ریزی اصولی به منظور توسعه پایدار این صنعت با استفاده از ظرفیت متخصصین و صاحبنظران  این حوزه را در دستور کار قرار داده است.»

مدیرکل میراث‌رهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: «با تشکیل این جلسه به دنبال ایجاد ساختاری مناسب بین تمام اجزای صنعت گردشگری، استفاده از میراث‌ملموس و ناملموس و همچنین اسطوره‌های استان در راستای توسعه در سطح استان هستیم که امید است به نحو مطلوبی محقق شود.»

او خاطرنشان کرد: «خوشبختانه در این جسله علاوه بر بررسی 2 طرح پژوهشی، مسائل و مشکلات صنعت گردشگری، راه‌های معرفی اصولی آثار ملموس و ناملموس تاریخی استان نیز بررسی شد.»

گویلیان با اشاره به وضعیت کنونی هتلداران، آژانس‌داران، راهنمایان و سایر بخش‌های گردشگری که دچار ضرر و زیان‌های زیادی براثر شیوع ویروس کرونا شده‌اند افزود: «بازارهای گردشگری کردستان نیاز به توسعه دارد بر همین اساس درصدد برندسازی با استفاده از تمام پتانسیل‌های سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای ورود به بازرهای جدید هستیم.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با دعوت از اساتید دانشگاه، جوانان صاحب ایده و فعالان حوزه گردشگری و میراث‌فرهنگی برای همراهی این اداره‌کل در مسیر درست، شکوفایی صنعت‌ گردشگری و حفظ و صیانت از آثار تاریخی کردستان اظهار کرد:  «به اشتراک‌ گذاشتن دانش و تجربیات استان‌های موفق در این بخش و همچنین استفاده از دانش افراد خلاق یکی دیگر از راه‌های توسعه صنعت‌گردشگری و حفظ و معرفی آثار ملموس و ناملموس استان است.»

گویلیان برندسازی را در بخش گردشگری و میراث‌فرهنگی به عنوان یک ابزار حائز اهمیت، برای حضور در بازارهای ملی و بین‌المللی برشمرد و اظهار کرد: «امیدواریم با هم‌فکری و هم‌اندیشی بتوان برند گردشگری و لگوی مختص به استان کردستان را در این اتاق‌فکر پس از تصویب  به زودی از آنها رونمایی شود.»

او با اشاره به ثبت جهانی سنندج به عنوان شهرخلاق موسیقی و آماده شدن پرونده هورامان برای ثبت جهانی بعنوان نقاط قوتی در بحث برندسازی استان، گفت: «برندی که در این اتاق‌فکر به تصویب برسد باید نشان دهنده نمادهای واقعی و قابل لمس کردستان در تمام بخش‌ها باشد و با دوستداران، مشتریان و علاقه‌مندان به تاریخ، فرهنگ، آداب و روسوم و جاذبه‌های گردشگری استان همسو و ارتباط مناسبی با این بخش‌ها برقرار کند و بیانگر تمام ارزش‌های استان باشد.»

در این جلسه آرمان وطن‌دوست معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان، محمد امینیان معاون میراث‌فرهنگی، اساتید دانشگاه، صاحبنظران حوزه گردشگری و کارشناسان مرتبط نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر 14000326348469

برچسب‌ها