قول مساعد نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری مشکلات هنرمندان صنایع‌دستی

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در بازدید از بازارچه و نمایشگاه دایمی صنایع‌دستی قاین، قول مساعد در زمینه پیگیری مشکلات هنرمندان صنایع دستی شهرستان قاینات داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌ از روابط‌عمومی اداره‌‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، سلمان اسحاقی روز شنبه 29 خردادماه 1400 گفت: «صنایع‌دستی نماد فرهنگ اصیل و تاریخ و هنر بی‌مثال مردم ایران است.»

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی افزود: «صنایع‌دستی گوهری قیمتی است که نه به وسیله‌ صنعت بلکه به دست پرتوان هنرمندان و بافندگان ایرانی تولید شده است. گوهری پاکیزه که محصول پیچ و تاب دستگاه‌های تولید سِری محصول نیست، بلکه برآمده از رنج آدمیزادی است.»

اسحاقی در ادامه ضمن شنیدن دیدگاه‌ها و مشکلات هنرمندان و ارائه برخی راهکارها، برای پیگیری مشکلات هنرمندان، به ویژه بیمه تامین‌اجتماعی برای صنعتگران و هم‌چنین تسهیل امور برگزاری دوره‌های آموزشی قول مساعد داد.

نبودن بازارچه دائمی عرضه و فروش صنایع‌دستی در شهر قاین، مرکز آموزش و بیمه هنرمندان از جمله مهمترین دغدغه‌های هنرمندانی بود، که در غرفه‌های هشت‌گانه بازارچه صنایع‌دستی حضور داشتند.

در این بازدید حمید عباس‌زاده، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات گزارشی از فعالیت‌های اداره شهرستان در حوزه صنایع‌دستی به نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1400033013568

برچسب‌ها