بررسی سند راهبردی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حضور دکتر مونسان

مطالعات مقدماتی سند راهبردی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی توسط پژوهشگران دانشگاه تربیت مدرس به‌منظور بحث، بررسی و اصلاح در حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ارائه و نکاتی از سوی دکتر مونسان برای اصلاح آن مطرح شد.

به گزارش خبرنگار میراث‌آریا، جلسه بررسی سند راهبردی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با حضور دکتر علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، محمد خیاطیان معاون توسعه مدیریت و منابع، مصیب امیری رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، معاونان سه حوزه و تیم پژوهشی از دانشگاه تربیت مدرس ظهر امروز یکشنبه 29 خردادماه 1400 در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد.

بر اساس تکلیف تعیین شده در بند پ ماده 100 قانون برنامه ششم توسعه کشور تهیه و تدوین سند راهبردی در اولویت کار دفتر برنامه‌ریزی راهبردی وزارتخانه قرار گرفت. بر همین اساس انجام مطالعات مقدماتی سند راهبردی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به تیم پژوهشی با سرپرستی فیروزه عزیزی عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس واگذار شد.

این پروژه پژوهشی با عنوان تمهیدات و اقدامات قانونی لازم در راستای مدیریت یکپارچه  و جامع میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به ارائه برنامه راهبردی‌عملیاتی می‌پردازد. چشم‌اندازها، راهبردها و اهداف کلان، ارزش‌ها و ماموریت‌های وزارتخانه، برنامه راهبردی و عملیاتی تحول برای تبدیل وزارتخانه به دستگاهی چابک و هدفمند، ارائه پروژه‌های بهبود در سطح استان‌های کشور بر اساس تحول شکاف وضع موجود و مطلوب، احصای خلاهای قانونی در حوزه ماموریتی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌منظور دستیابی و تحقق اهداف پیش‌بینی شده، موضوعات مورد مطالعه این پروژه را شامل می‌شوند که به‌منظور بحث، بررسی و اصلاح در جلسه فوق توسط تیم پژوهشی ارائه شدند.

پس از ارائه پروژه مذکور، دکتر مونسان و سایر حاضران در جلسه نکاتی را به‌منظور اصلاح مطرح کردند که بنا شد با اعمال آ‌ن‌ها در جلسه آینده برنامه جامع‌تر و عملیاتی‌تری از سوی تیم پژوهشی ارائه شود.

انتهای پیام/

کد خبر 14000330957281

برچسب‌ها