آغاز ساخت یک مجتمع میراث دریایی در گجرات هندوستان

یک مجتمع میراث دریایی در منطقه گجرات در غرب هندوستان ساخته می‌شود که نه فقط میراث دریایی هند را عرضه می‌کند، بلکه امکانات گردشگری‌ این منطقه را نیز به نمایش می‌گذارد.

به‌گزارش میراث‌آریا، اتحادیه وزارت فرهنگ هند، به احترام یادبود این شهر بندری باستانی، تصمیم به ساخت یک مجموعه ملی میراث دریایی گرفته است. این موزه، میراث دریایی هند را از دوران باستان تا امروز به نمایش می‌گذارد.

به تازگی وزارت فرهنگ هند تفاهم‌نامه‌ای را با موضوع «همکاری در توسعه مجموعه ملی میراث دریایی (NMHC)» با وزارت بنادر و کشتیرانی این کشور امضا کرده است. این موزه کاربردی آموزشی دارد و از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا استفاده خواهد کرد.

طبق این برنامه، NMHC در زمینی به مساحت 400 هکتار در منطقه باستانی لوتهال احداث خواهد شد که شامل موزه ملی میراث دریایی، فانوس دریایی، پارک میراث و موسسه دریایی خواهد بود که تمام اینها به صورت مرحله‌ای توسعه می‌یابند. در این مجموعه غرفه‌هایی برای نمایش آثار باستانی و میراث دریایی ایالات مربوطه و سرزمین‌های اتحادیه وجود خواهد داشت‌‌. همچنین امکانات گردشگری مانند هتل‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی در نظر گرفته شده است. حفیظ کانترکتور به عنوان مشاور معماری این پروژه انتخاب شده است.

منطقه باستانی لوتهال در فاصله 80 کیلومتری احمدآباد هند واقع شده است. شهری بندری با قدمت بیش از 4500 سال که بخشی از تمدن دره سند را تشکیل داده بود. طی حفاری‌های این منطقه، بقایای یک اسکله کشف شد که احتمالا به مسیر قدیمی رودخانه سابارماتی متصل بوده است که در کنار دیگر مدارک، اثباتی بر شکوفایی این شهر در آن دوران است.

* ترجمه: آناهیتا رشیدی

انتهای پیام/

کد خبر 14000331900849

برچسب‌ها