«کارخانه مشاغل» سازمان جهانی گردشگری راه‌اندازی می‌شود

سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) پروژه «کارخانه مشاغل» را با کمک یک شبکه هتلداری جهانی راه‌اندازی می‌کند. این پلتفرم مبتکرانه طوری طراحی شده است که افراد بااستعداد و کارفرمایان فعال در بخش گردشگری را به هم متصل می‌کند و راه‌حل مناسبی برای کاریابی در این حوزه به شمار می‌رود.

به‌گزارش میراث‌آریا، پروژه «کارخانه مشاغل» با کمک قدرتِ یادگیری ماشینی، الگوریتم‌ها و آموزش عمیق که در شبکه هاوسکو (Hosco) ارائه می شود، افراد مناسب برای مشاغل مختلف را در گستره محلی و بین‌المللی پیدا می‌کند و به شغل مربوطه وصل می‌کند. به این ترتیب، افراد جویای کار می‌توانند در این شبکه یک پروفایل برای خودشان درست کنند، به دنبال شغل‌هایی که با تجارب و مهارت‌هایشان همخوانی دارد بگردند و برای فرصت‌های شغلی موردنظرشان پیام بفرستند. به‌علاوه، این پلتفرم به سازمان‌ها و کسب‌وکارهای گردشگری کمک می‌کند تا افراد بااستعداد را پیدا کرده و به استخدام خود دربیاورند.

از تمام 159 دولت عضو UNWTO و همچنین 500 عضو وابسته (کسب‌وکارها، دانشگاه‌ها، ایده‌پردازها و...) دعوت خواهد شد تا از این کارخانه مشاغل به عنوان پلتفرم استخدامِ گردشگری ملی خود استفاده کنند.به علاوه، از طریق بخش «رصدخانه مشاغل آینده» در این پلتفرم، دولت‌های عضو می‌توانند توسعه مهارت‌های فعلی و آتی را بررسی کنند و روند‌های پیش رو را تجزیه و تحلیل کنند. این ویژگی به آنها اجازه می‌دهد کمبودها و مشکلات احتمالی در آینده را پیش‌بینی کنند و این داده‌ها را مبنای تصمیم‌گیری‌های خود قرار دهند.

زوراب پولیلیکاشویلی، دبیرکل UNWTO، عنوان کرد: «پاندمی کرونا ضربه سختی به گردشگری در سطح جهانی وارد آورده است. چیزی حدود 120 میلیون شغل در معرض خطر قرار گرفته‌اند. هرچند، گردشگری در گذشته توانسته است با اتکا بر نوآوری بر مشکلات این‌چنینی فائق آید. کارخانه مشاغل می‌تواندکمک شایانی به میلیون‌ها نفری باشد که زندگی‌شان به گردشگری وابسته است. این پلتفرم کارفرمایان را با افراد بااستعداد در زمینه گردشگری متصل می‌کند. این نوآوری به دولت‌های عضو کمک می‌کند بر اساس جدیدترین داده‌های موثق، تصمیمات مهمشان را بگیرند.»

اولیویر براکارد، مدیرعامل هوسکو، اضافه کرد: «صنعت هتلداری وابستگی انکارناپذیری با افراد دارد و از مارس سال 2020، نیروی کار این صنعت به شدت تحت تاثیر قرار گرفت. هوسکو می‌تواند در زمینه استعدادیابی برای این صنعت بسیار کمک‌کننده باشد و ما از اینکه می‌توانیم با همکاری UNWTO تاثیر فناوری و تخصص خودمان بر روی دولت‌های عضو را گسترش دهیم، بسیار هیجان‌زده و خوشحال هستیم. مطمئنیم که کارخانه مشاغل UNWTO با کمک هوسکو به یک دارایی ارزشمند و مهم برای دولت‌ها، کارفرمایان و متخصصان و فعالان گردشگری برای بهبود این صنعت پس از پاندمی کرونا تبدیل خواهد شد.»

هوسکو (Hosco) یک شبکه حرفه‌ای است که به صورت ویژه برای صنعت هتلداری و گردشگری طراحی شده است. این شبکه در سال 2011 تاسیس شد و یک چشم‌انداز شفاف داشت: توانمندسازی صنعت گردشگری با متحد کردن تمام متخصصان، مراکز آموزشی، و کارفرمایان در یک شبکه جهانی به منظور متصل کردن، یافتن یا فراهم کردن فرصت‌های شغلی، دسترسی به محتوای متناسب و ارائه توصیه‌هیا شغلی. این پلتفرم در حال حاضر بیش از 1.5 میلیون دانشجو و متخصص در زمینه هتلداری و گردشگری و بیش از 400 مرکز آموزشی و 7500 شرکت را از سراسر دنیا به هم متصل کرده است.

* ترجمه: اسدالله حقانی

انتهای پیام/

کد خبر 14000401900560

برچسب‌ها