دوره آموزشی گلیم‌بافی در شهرستان سلطانیه آغاز شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از آغاز دوره آموزشی گلیم‌بافی با رعایت کامل پروتکل­‌های بهداشتی در شهرستان سلطانیه خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، امیر ارجمند، صبح روز چهار‌شنبه 2 تیرماه گفت: «در راستای توسعه و ترویج مشاغل خانگی صنایع‌دستی و حفظ نقوش اصیل منطقه در گلیم‌بافی، این دوره آموزشی با حضور بانوان جوان در اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سلطانیه واقع در آرامگاه چلبی اوغلو برگزار می‌شود.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان ادامه داد: «این دوره از یک تیرماه آغاز شده و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت. در این دوره سعی می‌شود تا کارآموزان با نقوش اصلی منطقه آشنا شوند.»

او افزود: «دوره مبتدی کلاس گلیم‌بافی سه‌ماهه بوده که پس از آن دوره پیشرفته در این شهرستان برپا خواهد شد. تدریس این دوره توسط یکی از اساتید گلیم‌بافی و آشنا به نقوش منطقه انجام می‌شود.»

ارجمند افزود: «چنانچه افراد علاقه‌مند بعد از دوره آموزشی وارد بازار کار شوند و آثار تولیدی آن‌ها از کیفیت مناسب برخوردار باشد برای هرکدام پروانه تولید صادر می‌شود و می‌توانند از مزایایی همچون بیمه صنعتگران، شرکت در نمایشگاه‌ها، معافیت‌های مالیاتی و… برخوردار شوند.»

انتهای پیام/

کد خبر 14000402931874

برچسب‌ها