پیام دکتر مونسان به‌مناسبت روز قوه قضائیه و سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به مناسبت فرا رسیدن روز قوه قضائیه و سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی پیامی صادر کرد.

به‌گزارش میراث‌‌آریا، در پیام دکتر علی‌اصغر مونسان آمده است:

«انقلاب اسلامی ایران پس از سال‌ها مبارزات مردمی در سایه رهبری حضرت امام(ره) و مجاهدت یاران صدیق ایشان در بهمن 1357 به بار نشست، اما گویا نهال نوپای انقلاب هم‌چنان از سوی دشمنان و بدخواهان تهدید می‌شد و نیاز به مراقبتی مضاعف داشت.

در این مسیر دشوار، انقلاب نوپای اسلامی در نخستین سال‌های حیات، جمعی از ارزشمندترین سرمایه‌های خود را از دست داد؛ شهیدانی که با خون پاک خود ریشه‌های نهال انقلاب را مستحکم و تبدیل به درختی تنومند کردند.

هفتم تیرماه 1360 شهید مظلوم حضرت آیت‌االه سید محمد‌ حسینی بهشتی و 72 تن یارانش در آتش ترور کور منافقین سوختند و واقعه تلخ شهادت جمعی از کارآمدترین چهره‌های نظام اسلامی رقم خورد.

شهید بهشتی که به تعبیر زیبای امام‌خمینی(ره) "مثل یک ملت بود برای این ملت"، نمادی ماندگار از قضاوت عادلانه بود و در قامت نخستین مسئول دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران معنای راستین عدالت‌محوری را به منصه ظهور رساند.

بر این سیاق، هفتم تیر به یاد آن شهید عدالت، روز قوه قضائیه نامگذاری شده است تا تاکیدی بر جایگاه والای قضا در نظام اسلامی و تکریم ایشان باشد. ضمن گرامیداشت هفتم تیر، سالروز شهادت شهید آیت‌الله بهشتی و یارانش، روز و آغاز هفته قوه قضاییه را به رئیس محترم قوه قضائیه و تمام خادمان شریف دستگاه قضا تبریک و تهنیت می‌گویم و تحقق کامل عدالت علوی را در سایه آموزه‌های اسلام و عمل به آرمان‌های انقلاب اسلامی آرزومندم.»

انتهای پیام/

کد خبر 14000406640641

برچسب‌ها