مهمان‌نوازی حرفه‌ای چیست؟

مهمان‌نوازی و گردشگری می‌توانند در یک حوزه از صنعت مانند توسعه پایدار گردشگری تخصص پیدا کنند یا طیف گسترده‌ای از موضوعات را پوشش دهند.

متخصصان مهمان‌نوازی در صنعت خدمات امروز نقش مهمی را دارند. این افراد در بسیاری از مشاغل مهمان‌نوازی در دنیا فعالیت می‌کنند و خدمات مربوط به شغلشان را به مشتریان ارائه می‌دهند. در حالی که اکثر مردم حداقل یکبار عبارت متخصصین مهمان‌نوازی را شنیده‌اند، بسیاری با این اصطلاح و معنی دقیق آن آشنا نیستند. امروز با نگاه دقیق‌تری به حرفه مهمان‌نوازی و نقشی که در تجارت دارد می‌پردازیم.

مروری بر مهمان‌نوازی حرفه‌ای

یک متخصص مهمانداری عنوان شغلی خاصی نیست، بلکه به هر کسی که در صنعت مهمان‌نوازی کار می‌کند اشاره دارد. مشاغل مهمان‌نوازی مشاغل خدماتی هستند که شامل اقامتگاه، رستوران، کافه، استراحتگاه، کلوپ، بار، پارک تفریحی و حتی باغ وحش‌ها می‌شوند و به این دلیل مشاغل مهمان‌نوازی در نظر گرفته می‌شوند که به ایجاد و حفظ روابط قوی با مشتریان خود می‌پردازند. افرادی که برای این مشاغل کار می‌کنند به عنوان متخصص مهمان‌نوازی شناخته می‌شوند.
 
شرایط لازم برای تبدیل شدن به یک مهمان‌نوازی حرفه‌ای

از آنجا که مهمان‌نوازی یک صنعت گسترده و پیچیده است، الزامات تبدیل شدن به یک مهمان‌نواز حرفه‌ای متفاوت است. به عنوان مثال اگر برای کار به عنوان مدیر رستوران متقاضی هستید، ممکن است لازم باشد که دو یا چند سال سابقه مدیریت در رستوران یا تجارت مهمان‌نوازی مشابه را داشته باشید. از طرف دیگر، اگر متقاضی شغل نماینده فروش شرکت مسافرتی هستید، این موقعیت ممکن است به تجربه فروش نیاز داشته باشد. صرف نظر از اینکه برای کدام نوع شغل مهمان‌نوازی اقدام می‌کنید، کسب مدرک مهمان‌نوازی می‌تواند شانس استخدام در این شغل را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. وقتی گزینه استخدام داوطلب با مدرک مهمان‌نوازی و داوطلب بدون مدرک  به شما داده شود، به احتمال زیاد کارفرما گزینه اول را انتخاب می‌کند. این موضوعی است که جای خالی آن، در آموزشگاه‌های گردشگری ما احساس می‌شود، برای مثال آموزشگاه‌ها در سطح کشور مواردی از قبیل چگونه یک راهنمای گردشگری شویم را ارائه می‌دهند و باید گزینه راهنمای گردشگری و نحوه مهمان‌نوازی نیز به آن اضافه شود و یا به صورت جداگانه و برای حرفه‌ای شدن افراد ارائه شود که این موضوع تنها به یک رشته خاص ختم نمی‌شود و سرفصل‌های بسیاری دارد که از حوصله این مقاله خارج است.

مزایای حرفه‌ای شدن در صنعت مهمان‌نوازی

 کار در صنعت مهمان‌نوازی مزایای زیادی را به همراه دارد. اول، به شما این امکان را می‌دهد به طور منظم با افراد جدید ملاقات و تعامل داشته باشید. اگر شخصیتی برون گرا دارید و از فعالیت در موقعیت‌های اجتماعی لذت می‌برید، صنعت بهتری از این صنعت برای کار وجود ندارد. شغل مهمان‌نوازی به شما امکان می‌دهد از قدرت مهارت‌های ارتباط مردمی خود برای جذب مشتری و ایجاد روابط طولانی مدت که در نهایت فروش و افزایش تجارت را تقویت می‌کند، استفاده کنید.

نیاز فزاینده برای متخصصان مهمان‌نوازی بسیار احساس می‌شود، تقاضای زیادی برای متخصصان مهمان‌نوازی در دنیا وجود دارد، روندی که انتظار نمی‌رود به این زودی‌ها کند شود. براساس اداره آمار کار (BLS)، بیش از 50، شغل مهمان‌نوازی جدید در سال آینده ایجاد می‌شود. با توجه به رشد صنعت شدید مهمان‌نوازی و افزایش تقاضا برای نیروهای ماهر، این موضوع می‌تواند زمان مناسبی برای شروع کار شما باشد. پردیس جهانی AHA برای کمک به شما در آغاز کار مهمان‌نوازی، انواع مختلفی از دیپلم و مدارک توسعه حرفه‌ای ارائه می‌هد.

انتهای پیام/

کد خبر 1400040972347

برچسب‌ها