دیدار مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با  مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های استان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های استان دیدار کرد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، سیدجواد موسوی روز چهارشنبه نهم تیرماه ۱۴۰۰ در دیدار با مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های استان خراسان رضوی با بیان این مطلب افزود:  «کیفیت خدمات و استانداردسازی اسکان و اقامت در مشهد یک سر و گردن از دیگر شهرهای کشور بالاتر است.»
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: «با توجه به شرایط کرونایی ارتقاء سطح خدمات و اعتمادسازی دوباره برای حضور زائران و گردشگری ضروری است.»
او اظهار کرد: «باید زیارت در محور فعالیت‌های گردشگری استان قرار گرفته و در نهایت مشهد به شهر و منطقه آزاد زیارتی تبدیل شود، همان‌گونه که گردشگران خارجی به کیش بدون ویزا وارد می‌شوند، زائران خارجی به مشهد نیز بدون ویزا وارد شوند، تا در پساکرونا، گردشگری زیارت، پرشتاب رونق بگیرد.»
موسوی بر ضرورت احیای مسیرهای گردشگری تاکید کرد و گفت: «باید مسیرهای تشرف به حرم مطهر به عنوان مسیرهای گردشگری احیا، باززنده سازی و بازآفرینی و معرفی شود.»
او افزود: «باید برای بازگو کردن وقایع، اتفاقات و داستان‌های فرهنگی و تاریخی  برنامه‌ریزی شود تا زمان حضور زائران در فضاهای فرهنگی و هویتی مشهد افزایش یابد، به عنوان مثال واقعه مسجد گوهرشاد باید برای زائران بازگو شود.»
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: «هم‌چنین آخرین منزلگاه امام رضا (ع) در رباط طرق که به موزه زیارت تبدیل شده مورد غفلت قرار گرفته است، این منزلگاه و موزه زیارت می‌تواند برای بازدید زائران و گردشگران مورد بهره‌برداری قرار گیرد.»
موسوی تاکید کرد: «برند مشهد نباید مراکز تفریحی باشد، باید همواره امام رضا(ع) و زیارت برند باشد و اتفاقات تاریخی و فرهنگی مانند واقعه «زنان نوغان» به رویدادی ملی و بین‌المللی تبدیل شود و زائران از سراسر کشور و جهان در روز این واقعه به مشهد سفر کنند.»
او با اشاره به اهمیت توجه به سوغات زائر اظهار کرد: «سوغات مشهد با زیارت ارتباط موضوعی دارد و بسیاری از زائران معتقدند که سوغات مشهد شفا‌بخش و امید آفرین است.»
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی هم‌چنین در این دیدار بر ضرورت همبستگی دستگاه‌های اداری و اجرایی استان برای توسعه متوازن گردشگری تاکید کرد.
هم‌چنین مجتبی محمودی مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های استان خراسان رضوی بر ضرورت همبستگی اجتماعی به عنوان یکی از کارکردهای رسانه‌ای گفت: «برای جبران ضرر و زیان وارد شده به حوزه گردشگری از طریق کرونا، باید با همدلی رسانه‌ها تلاشی مضاعف صورت گیرد.»
او ادامه داد: «برای جلب توجه ویژه به بافت تاریخی و هویتی مشهد باید از رسانه ها کمک گرفته شود.»

انتهای پیام/

کد خبر 1400040977085

برچسب‌ها