توقف فعالیت تورهای گردشگری خراسان شمالی در وضعیت قرمز و نارنجی کرونا

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: «فعالیت تورهای گردشگری در استان در شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی کرونا ممنوع است.»

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان شمالی، ابوالفضل اسماعیلی روز شنبه 12 تیرماه 1400 با اشاره به برخورد با فعالیت تورهای گردشگری در شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی کرونا، عنوان کرد: مجریان این تورها در شهرهای زرد نیز با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی، مجاز به فعالیت هستند.

معاون گردشگری خراسان شمالی تأکید کرد: فعالیت تورهای گردشگری فقط تحت اجرای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز امکان‌پذیر است و با توجه به شروع ایام تابستان و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، نظارت‌ها در این زمینه تشدید می‌شود.

او تصریح کرد: برخی افراد که تحت پوشش ما نیستند، اقدام به برگزاری تورهایی می‌کنند که به دلیل رعایت نکردن استانداردهای مصوب گردشگری ممکن است موجب تضییع حقوق گردشگران و خانواده‌ها و صدمات جبران‌ناپذیر به آنان در طول سفر شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی اشاره‌ای نیز به فعالیت واحدها و تأسیسات اقامتی استان در ایام تابستان داشت و افزود: تمامی این واحدها فعال و پذیرای مسافران هستند.

اسماعیلی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در ایام تابستان امسال و حتی در ایام پیک مسافرت‌ها نیز ضریب اشغال واحدهای اقامتی به 50 درصد نرسد، خاطرنشان کرد: در ایام تعطیلات نوروز امسال، علی‌رغم افزایش سفر و ترددهای بین جاده‌ای نسبت به سال گذشته، اما تأسیسات و مراکز اقامتی استان با 80 تا 90 درصد ظرفیت‌های خالی مواجه بودند.

انتهای پیام/

کد خبر 1400041286272

برچسب‌ها