رسیدگی به 35 پرونده قضایی میراث‌فرهنگی در آذربایجان شرقی

‌مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از رسیدگی به 35 پرونده قضایی توسط واحد حقوقی این اداره کل در سه ماه نخست سال 1400 خبر داد.

به‌گزارش میراث‌‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه‌زاده روز یکشنبه 13 تیرماه ۱۴۰۰، ضمن اعلام این خبر گفت: «واحد حقوقی این نهاد در راستای عمل به رسالت خود مبنی بر حفاظت از میراث‌فرهنگی و جلوگیری از سرقت، تخریب و آسیب بناهای تاریخی و... همواره پیگیر مراحل قضایی جرایم علیه میراث فرهنگی است.»

‌مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی ضمن قدردانی از همراهی نیروهای انتظامی و مجموعه دستگاه قضایی استان با اشاره به اینکه 35 پرونده کیفری از ابتدای سال 1400 تشکیل‌ شده است، افزود: «طی سه ماه نخست سال 1400، به 23 پرونده جرایم علیه آثار منقول و غیرمنقول و 12 پرونده به سایر جرایم توسط دفتر حقوقی اداره کل رسیدگی شده است.»

حمزه‌زاده گفت: «این پرونده‌ها در راستای پیگیری جرایمی نظیر حفاری‌های غیرمجاز، کشف آثار و اموال تاریخی، پرونده‌های ادارات کار و دیوان عدالت اداری و ... تشکیل ‌شده‌اند.»

انتهای پیام/

کد خبر 1400041442310

برچسب‌ها