جایزه لومینار برای 21 سال تلاش مرد فیلیپینی در زمینه گردشگری

دانته بالبوئا، شهروند فیلیپینی، به خاطر تلاش‌هایش در معرفی جاذبه‌های گردشگری و میراث فرهنگی این کشور توانست جایزه گردشگری لومینار آسیا اقیانوسیه را از آنِ خود کند.

به‌گزارش میراث‌آریا، در چهارمین دوره جایزه لومینار آسیا اقیانوسیه که هفته گذشته در هتل اوکادا در شهر پارانیاکه فیلیپین برگزار شد، دانته بالبوئا به عنوان قهرمان گردشگری این کشور معرفی شد. البته اسم حقیقی این فرد المر آنیسکو (Elmer Anisco) است. 

دانته بالبوئا به دلیل تلاش بی‌وقفه برای آشناسازی، بازدید، کشف، مستندسازی و عکس‌برداری از آبشارها، جزایر، کلیساها و مکان‌های دیدنی در سراسر کشور فیلیپین طی دو دهه این جایزه را دریافت کرد. دانته عضو سابق PMAP (انجمن مدیریت مردمی در فیلیپین) دارنده عنوان‌هایی نظیر، آقای جوان فیلیپین ۱۹۹۷، مدافع جهانگردی در فیلیپین نیز هست. 

دانته در این همایش گفت: «من از این بابت بسیار سپاسگزارم که تمام این تلاش‌ها به منظور شناخته شدن کشور صورت گرفته است. هرچند ۲۱ سال مدتی طولانی است برای دریافت یک جایزه و حمایت از گردشگری، اما از این به بعد انجام این قبیل کارها برای کشورمان به رسمیت شناخته شده است. من این کار را فداکارانه انجام داده‌ام، بدون هیچ درخواستی و از صمیم قلب بوده است». 

او همچنین افزود: «از بین تمام جوایز یا تقدیرهایی که در طول زندگی به من اعطا شده، این جایزه برایم بیشترین ارزش را دارد. این جایزه بیش از داشتن یک مدرک دانشگاهی برای من مهم است، زیرا دستیابی به مدرک دانشگاهی تنها چهار سال طول می‌کشد. تلاش‌های من در راستای تحقیق، کشف، مستندسازی و عکس‌برداری از عجایب طبیعی و ساخته دست بشر فیلیپین، به ویژه آبشارهای کشف‌نشده، غارها، جزایر، کلیساهای اسپانیایی، خانه‌ها و دهکده‌های میراث‌فرهنگی، مکان‌های تاریخی و قابل‌توجه است. من در ۲۱ سال گذشته و بدون کمک و پشتیبانی هیچ نهاد دولتی یا خصوصی این کاررا انجام داده‌ام. این روش فروتنانه من برای خدمت به کشور عزیزمان و تبدیل شدن به یک قهرمان از چشم‌اندازهای مختلف است. این میراث آینده من برای کشورمان است به همین دلیل است که خدا هر زمان که من به استان‌های مختلف می‌روم، از من محافظت می‌کند.» 

جایزه لومینار آسیا اقیانوسیه (Asia Pacific Luminare) از طرف یک نهاد اهداکننده جوایز معتبر است که از افراد با مشارکت‌ها و موفقیت‌های بزرگ در زمینه‌های مختلف تجلیل و قدردانی می‌کند و ارزش بسیاری برای کشورهای مختلف دارد. این نهاد امیدوار است جایزه‌های بیشتری برای افرادی که واقعاً در زمینه طبیعت، گردشگری، آموزش، میراث، فرهنگ و هنر تحقیق مشارکت می‌کنند، اهدا کند. 

* ترجمه: بابک صوفیانی

انتهای پیام/

کد خبر 14000415900227

برچسب‌ها