ابلاغ مراتب ثبت ملی 6 اثر میراث ناملموس به استاندار همدان

مراتب ثبت شش اثر در فهرست میراث‌فرهنگی ناملموس ملی از سوی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استاندار همدان ابلاغ شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، در نامه دکتر علی‌اصغر مونسان خطاب به سیدسعید شاهرخی استاندار همدان آمده است: 

«در اجرای ماده یک از قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری مصوب سال ۱۳۸۲ و مواد ۱۱ و ۱۲ از قانون الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی حفظ میراث‌فرهنگی ناملموس مصوب سال ۱۳۸۴ و مواد دو و سه آیین‌نامه اجرایی قانون مذکور مصوب ۱۳۸۷/۱۱/۶ هیئت‌وزیران و با رعایت مقررات آیین‌نامه اجرایی مذکور، میراث‌فرهنگی ناملموس با عنوان «مهارت و شناخت بافت قالی تویسرکان» به شماره ۲۲۹۵، «مهارت پخت کباب سرداشی در شهرستان همدان» به شماره ۲۲۹۶، «مهارت پخت نان مغزی در شهرستان تویسرکان» به شماره ۲۲۹۷، «مراسم آیینی شاهزاده علی‌اصغر در محرم همدان» به شماره ۲۲۹۸، «مهارت منبت چوب در ملایر و تویسرکان» به شماره ۲۲۹۹، «مهارت تهیه قووت» به شماره ۲۳۰۰ در تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۱۴ در فهرست ملی میراث‌فرهنگی ناملموس به ثبت رسیده است. هرگونه اقدام که موجب حفظ و احیای این میراث شود، مورد تأکید است. 

خواهشمند است، دستور فرمایید مراتب برای اطلاع و اجرا به مقامات و مسئولان ذی‌ربط ابلاغ و از نتیجه اقدام این وزارتخانه را مطلع کنند. »

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

 

 

انتهای پیام/

کد خبر 14000419957660

برچسب‌ها