گردشگری
با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط انجام شد

بررسی استراتژی‌های لازم برای جذب حداکثری گردشگران جام‌جهانی قطر 2022

0
بررسی استراتژی‌های لازم برای جذب حداکثری گردشگران جام‌جهانی قطر 2022

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، دومین نشست کارگروه گردشگری جام‌جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر  با حضور لیلا اژدری مدیر کل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مسلم شجاعی دستیار ستادی مدیر کل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری و نمایندگانی از وزارت نیرو، وزارت امور خارجه، وزارت کشور، منطقه آزاد کیش، سازمان هواپیمایی، سازمان توسعه تجارت صبح امروز 28 تیرماه 1400 در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری برگزار شد.

اژدری ضمن خوشامدگویی به حاضران  با اشاره به هدف از برگزاری این نشست بیان کرد: «با توجه به اینکه مسابقات جام‌جهانی از ۳۰ آبان‌ماه ۱۴۰۱ به مدت ۲۸ روز در کشور قطر برگزار می‌شود ضروری است برای جذب حداکثری گردشگر در این ایام برنامه‌ریزی‌های مناسب با دستگا‌هاه‌های مربوطه انجام شود.»

اهتمام جدی وزارت گردشگری برای جذب گردشگران جام‌جهانی قطر 2022

او با تاکید بر مغتنم شمردن این فرصت افزود: «به دلیل نزدیکی ایران با کشور قطر و تعداد تماشاگرانی که در این ایام وارد حوزه خلیج فارس می‌شوند، وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مصمم است که با جدیت از این فرصت برای جذب حداکثران گردشگر استفاده کند.»

استراتژی جذب تیم‌های فوتبال/انتخاب کیش به‌عنوان میزبان

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به دو هدف تشکیل این کمیته اشاره کرد و گفت: «استراتژی جذب تیم‌ها با کمک فدراسیون فوتبال همچنین انتخاب کیش به‌عنوان میزبان اولین هدفی است که در این راستا تعریف شده است. در صورتی که منطقه آزاد و فدراسیون فوتبال برای استراتژی جذب تیم‌ها آمادگی دارند، موارد و پیشنهادات خود را به ما اعلام کنند.»

اژدری تصریح کرد: « پیگیری جذب گردشگر دومین هدف است که از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیگیری می‌شود. باید اقدامات این مهم از هم‌اکنون آغاز شود و قطعا فضای مجازی بیشترین کمک را می‌تواند به ما بکند و ما محتوای مورد نظر را در اختیار کشورها قرار می‌دهیم.»

او با اعلام آمادگی برای همکاری و تبادل نظر با سایر دستگاه‌ها افزود: «دستگاه‌ها پیشنهادات و  موارد خود را به صورت مکتوب به ما ارائه دهند، ما نیز با جدیت پیگیر هستیم. عزممان بر تشکیل جلسات کارگروه به‌صورت ماهانه است و با نزدیک شدن به این رویداد جلسات فشرده‌تر خواهد شد.»

تشکیل کمیته مشترک با طرف قطری

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه گفت: «ظرفیت لجستیک هر کدام از دستگاه‌ها به تنهایی برای ارائه پتانسیل‌های ایران کافی نیست و یک هم‌افزایی را طلب می‌کند. تشکیل کارگروه مشترک با طرف قطر نقطه ایده‌عالی است که در صورت میسر شدن اتفاقات خوبی می‌افتد.»

تشکیل متناظر در داخل دستگاه‌ها همچنین راه‌اندازی گروه مجازی برای تبادل  اطلاعات و طرح نقطه نظرات دستگاه‌های مربوطه با یکدیگر، استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی از دیگر مواردی بود که اژدری به آنها اشاره کرد.

اکسپوی دبی نزدیک‌ترین رویداد برای معرفی پتانسیل‌های ایران

او  اکسپوی دبی را بهترین و نزدیک‌ترین رویداد برای معرفی ظرفیت‌های ایران دانست و برای استفاده از این فرصت مغتنم تاکید کرد.

اژدری همچنین درباره برپایی نمایشگاه‌ صنایع‌دستی در قطر برای ایام جام‌جهانی گفت: «در صورتی که با پیگیری دستگاه‌های مربوطه فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه و یا کارگاه صنایع‌دستی در اختیار ما گذاشته شود به طور حتم از این فرصت برای ارائه محصولات صنایع‌دستی کشور بهره خواهیم برد.»

شناسایی 7 مقصد گردشگری

در این جلسه شجاعی نیز به 7 مقصد گردشگری اشاره کرد و گفت: «تهران، اصفهان، یزد، کرمان، شیراز و دو جزیره کیش و قشم مقاصدی هستند که از لحاظ زیرساخت و تنوع اقلیم برای پذیرش گردشگردراین ایام از  پتانسیل‌های لازم برخوردارند.»

پشتیبانی و ریل‌گذاری برای ترغیب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی

او پشتیبانی (لجستینک) و ریل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری برای زمینه‌سازی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را به‌عنوان دو اقدام اساسی نام برد و گفت: «جذب تماشاگر جام‌جهانی، معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران و کاهش ایران‌هراسی همچنین تصویرسازی مثبت در اذهان عمومی از جمله اهداف وزارت میراث‌‌‌‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.»

دستیار ستادی مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری در ادامه به 9 ذی‌نفع کلیدی از جمله وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور خارجه، وزارت کشور، فدراسیون فوتبال، وزارت صمت، وزارت ورزش و جوانان، وزارت نیرو و وزارت کشور اشاره کرد و در ادامه به تشریح موارد مربوط به هر کدام از این دستگاه‌ها پرداخت.

در ادامه هر کدام از نمایندگان دستگاه‌های ذینفع با اعلام آمادگی برای همکاری و استفاده از این فرصت مغتنم به ارائه پتانسیل‌های مجموعه خود پرداختند و پیشنهاداتشان را ارائه کردند.

فعال کردن طوفان فضای مجازی پیش از شروع این رویداد، تبدیل ایران به‌عنوان دومین مقصد گردشگران جام‌جهانی، استفاده از ظرفیت جام‌جهانی برای عرضه و فروش محصولات صنایع‌دستی و ارزآوری برای کشور، ارائه بسته ویژه سفر، عمل نکردن جزیره‌ای دستگاه‌ها، برنامه‌ریزی برای سفر وزیر فرهنگ و ورزش کشور قطر به ایران، برگزاری جلسات مجازی با طرف قطری، تشکیل کمیته مشترک ایران و قطر، در اختیار گرفتن فضای تبلیغات در قطر، برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی، تعجیل و عدم تعلل در صدور روادید، پخش فیلم‌های کوتاه یک دقیقه‌ای در شبکه‌های قطری، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی قبل از شروع این رویداد از جمله موارد مورد اشاره در این جلسه بود.

اقدامات ارزشمند شرکت توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی برای تبدیل شدن به یک شرکت سودده

مقاله قبلی

اقدام موثر قرار گرفتن تاسیسات گردشگری در گروه یک رتبه‌بندی مشاغل کرونا/ رشد 2برابری آمارهای حوزه گردشگری در دولت دوازدهم

مقاله بعدی

خوانندگان این خبر، این‌ها را هم خوانده‌اند:

0 دیدگاه

دیدگاهی بگذارید

آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی‌شود. بخش‌های الزامی مشخص شده اند. *