داوری اولیه آثار ارسال شده به «جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی» آغاز شد

داوری اولیه آثار ارسال شده به «جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی» که به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود، از یکشنبه 3 مرداد آغاز شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، با پایان زمان ارسال آثار به جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی، داوری آثار از روز گذشته آغاز شده و داوران پس از برگزاری نشست توجیهی با دبیر جشنواره و پس از تقسیم‌بندی گروه‌ها بر اساس رشته‌ها به هم‌اندیشی و امتیازدهی آثار پرداختند.

۲۰ آیتم برای امتیازدهی آثار معین شده و امتیازها از صفر تا ۱۰ خواهد بود.

این جشنواره بین‌المللی، شامل بخش‌های مسابقه بین‌المللی نشان دست‌خلاق، نشان همای زرین، مسابقه ملی فرش، مسابقه ملی طراحی فرش دستباف، مسابقه طراحی خلاقانه صنایع‌دستی، مسابقه ملی طراحی پوشاک با صنایع‌دستی، مسابقه  بسته‌بندی صنایع‌دستی و مسابقه ملی استارت‌آپ‌های صنایع‌دستی است و کارگاه‌ها و نشست‌های علمی و تخصصی و اجلاس شهرهای جهانی و ملی صنایع‌دستی به همراه نمایشگاهی از آثار هنرمندان، در حاشیۀ آن برگزار می‌شود.

در این جشنواره بالاترین نشان صنایع‌دستی دنیا در جمهوری اسلامی ایران؛ یعنی نشان «دست خلاق» به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

نشان «دست خلاق»، برای پاسداری و نکوداشت مقام شامخ و ارزنده هنرمندان حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، به‌عنوان عالی‌ترین نشان این حوزه در عرصه‌های بین‌المللی در نظر گرفته‌شده و برای اولین سال برگزاری به شش هنرمند (سه هنرمند داخلی و سه هنرمند خارجی) اهدا می‌شود و نام دارندگان این نشان نیز به‌عنوان میراث زنده بشری در حافظه تاریخی هنری دنیا ثبت و ضبط خواهد شد.

 دومین بخش مهم این جشنواره، اهدای نشان «همای زرین» است که در ۲۰ رشته صنایع‌دستی و هنرهای سنتی  به واجدین شرایط و رتبه‌های برتر مشارکت‌کننده در بخش‌های متعدد این مسابقه تعلق می‌گیرد.

هم‌زمان با برگزاری این جشنواره، به مدت ۲۰ شب در قسمتی از خیابان تاریخی چهارباغ، هنرمندان چیره‌دست صنایع‌دستی در قالب چند کارگاه، هنر بی‌نظیر خود را به علاقه‌مندان آموزش می‌دهند.

نخستین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی ایران به میزبانی اصفهان، شهر جهانی صنایع‌دستی از 10 الی 13 مرداد ماه جاری برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ آن می‌توانند به نشانی www.hifestival.ir  مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 14000504622102

برچسب‌ها