تبدیل ایستگاه‌های متروک راه‌آهن سراسری به هتل و بوم‌گردی

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به ثبت جهانی راه‌آهن سراسری ایران، از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در صنعت گردشکری ریلی و تبدیل ایستگاه‌های متروک مسیر به بوم‌گردی و هتل دعوت و اعلام حمایت کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از ایرنا، سعید رسولی عصر یکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ با تبریک ثبت جهانی راه‌آهن سراسری ایران، گفت: «راه‌آهن سراسری ایران به طول ۱۴۰۰ کیلومتر در چهل و چهارمین اجلاس کمیته میراث‌فرهنگی یونسکو ثبت جهانی شد. راه‌آهن ایران بلندترین راه‌آهن و طولانی‌ترین شبکه ریلی ثبت شده در جهان است ضمن اینکه پنجمین کشور هستیم که راه‌آهن آن ثبت جهانی می‌شود.» 

به گفته رسولی، راه‌آهن ایران اولین راه‌آهن در غرب آسیا و اولین میراث صنعتی ایران است که امروز به ثبت جهانی رسید. 

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از جمله مزایای ثبت جهانی راه‌آهن ایران را تقویت گردشگری ریلی و کسب درآمد از صنعت ریلی برای کشور خواند و گفت: «ساختمان‌ها و ایستگاه‌های متروکه مسیر می‌توانند با استفاده از این فرصت توسط بخش خصوصی به هتل و بوم‌گردی تبدیل شوند. شرکت راه‌آهن هم با هدف حمایت از توسعه گردشگری ریلی از بخش غیردولتی برای سرمایه‌گذاری در این زمینه حمایت می‌کند.» 

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی این اثر ارزشمند می‌تواند مقصد گردشگری قرار گیرد وعلاوه بر رونق اشتغال، درآمدزایی ارزی را در کریدور شمال وجنوب کشور فراهم کند. 

پرونده راه‌آهن سراسری ایران در چهل و چهارمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو به‌عنوان بیست و پنجمین اثر میراث‌فرهنگی ملموس ایران در فهرست جهانی یونسکو ثبت شد.

انتهای پیام/

کد خبر 14000504622882

برچسب‌ها