آیین بزرگداشت روز ملی شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار شد

در گرامیداشت روز چهارم مرداد، آیین بزرگداشت روز ملی شیخ صفی‌الدین اردبیلی با حضور برخی مسئولان استانی و جمعی از اهالی فرهنگ و ادب برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، در گرامیداشت روز چهارم مرداد، آیین بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی مسئولان استانی و جمعی از اهالی فرهنگ و ادب در مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار شد.

در این مراسم در کنار برنامه‌های سخنرانی پیرامون نقش تاریخی خاندان صفویه و تاثیر ثبت روز چهارم مردادماه به عنوان روز بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی در تقویم رسمی کشور، استاد عسگر شاهی، شاعر بنام و پرآوازه اردبیلی به شعرسرایی در این زمینه پرداخت.

مراسم با شور و حال خاصی در این مجموعه جهانی برگزار و جایگاه صفویان در تاریخ کشور و تشکیل حکومت شیعی و یکپارچه در ایران توسط این خاندان تبیین و بر نقش پررنگ اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در ثبت روز چهارم مرداد به عنوان روز بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی تاکید شد.

رونمایی از کتاب بقعه‌های خاندان دوران صفویه(معماری، مذهب و قدرت در ایران مدرن) و رونمایی از پوستر فراخوان جشنواره جامع فرهنگی و هنری استان اردبیل دیگر بخش آیین بزرگداشت روز ملی شیخ صفی‌الدین اردبیلی و نکوداشت هفته استان اردبیل بود.

چهارم مردادماه مصادف با استقرار خاندان صفویه در ایران با موافقت شورای فرهنگ عمومی کشور در ۹ مردادماه ۱۳۸۹ به روز بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی نامگذاری شد و اردبیل در تقویم رسمی کشور روز 4 مرداد را از آنِ خود کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 14000505292649

برچسب‌ها