برگزاری دوره آموزشی گلیم‌بافی در شهرستان خدابنده

معاون صنایع‌دستی استان زنجان از آغاز دوره آموزشی گلیم‌بافی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در خانه هنر شهرستان خدابنده خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، الناز خدایی فرد صبح امروز سه‌شنبه 5 مردادماه گفت: «در راستای توسعه و ترویج مشاغل خانگی صنایع‌دستی و حفظ نقوش اصیل منطقه در گلیم‌بافی، این دوره آموزشی با حضور بانوان جوان در خانه هنر شهر قیدار در حال برگزاری است.»

معاون صنایع‌دستی استان زنجان ادامه داد: «این دوره از یک مردادماه آغازشده و تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت. در این دوره سعی می‌شود تا کارآموزان با نقوش اصلی منطقه آشنا شوند.»

او گفت: «دوره مبتدی کلاس گلیم‌بافی دو ماهه بوده که پس‌ از آن دوره پیشرفته در این شهرستان برپا خواهد شد. تدریس این دوره توسط یکی از اساتید گلیم‌بافی و آشنا به نقوش منطقه انجام می‌شود.»

خدایی‌فرد افزود: «چنانچه افراد علاقه‌مند بعد از دوره آموزشی وارد بازار کار شوند و آثار تولیدی آن‌ها از کیفیت مناسب برخوردار باشد، برای هرکدام پروانه تولید صادر می‌شود و می‌توانند از مزایایی همچون بیمه صنعتگران، شرکت در نمایشگاه‌ها، معافیت‌های مالیاتی و… برخوردار شوند.»

انتهای پیام/

کد خبر 14000505931353

برچسب‌ها