برنامه‌ریزی مشترک میراث‌فرهنگی خرمشهر و دانشگاه علوم و فنون دریایی در حوزه گردشگری

اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خرمشهر و دانشگاه علوم و فنون دریایی در راستای توسعه اهداف گردشگری شهرستان با همکاری مرکز فرهنگی دفاع‌مقدس خرمشهر اجرای چند برنامه را تصویب کردند و در دستور کار قرار دادند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، پنجم مردادماه 1400، جلسه‌ای با حضور سجاد پاک‌گهر رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خرمشهر، منصور زراءنژاد رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی، حسین محمدعسگری معاون فرهنگی ـ اجتماعی دانشگاه، مجید حیدری مدیر برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و نیز هادی زراءنژادیان مسئول فرهنگی و روابط‌عمومی موزه دفاع‌مقدس در محل دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر برگزار شد.

در ابتدای این جلسه زراء‌نژاد رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی ضمن برشمردن ظرفیت دانشگاه در راستای جذب دانشجو از کشورهای همجوار و نیز توسعه توریسم آموزشی برای این دانشگاه، برنامه‌های مد نظر را عنوان کرد.

در ادامه سجاد پاک‌گهر رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خرمشهر نیز ضمن تشکر از اقدامات و برنامه‌های ارائه‌شده در راستای جذب گردشگر آموزشی، به تبیین ظرفیت‌های اداره میراث‌فرهنگی و نیز برنامه‌های مدنظر در راستای هم‌افزایی و توسعه در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پرداخت.

همکاری در زمینه انجام پژوهش‌هایی در موضوعات مرتبط با گردشگری ساحلی، همکاری مشترک به منظور ایجاد کارگاه‌های مرتبط با گردشگری و نیز شناسایی و احیاء صنایع‌دستی مرتبط با شهرهای ساحلی و دریا و همچنین کارگاه‌های لنج‌سازی، بررسی و امکان‌سنجی تأسیس موزه دریانوردی و موزه کشتی‌های غرق‌شده با همکاری نهادها و سازمان‌های مرتبط، همکاری مشترک در برگزاری اولین همایش گردشگری جنگ، همکاری مشترک در برگزاری کلاس‌های آموزش صنایع‌دستی به دانشجویان، همکاری مشترک در برگزاری جشنواره طراحی المان‌های آثار ثبت‌ملی و یادبودهای دفاع‌مقدس، انجام پژوهش با موضوعات دفاع‌مقدس و شناسایی مکان‌رویدادها و مکان‌خاطره‌های باقی‌مانده از دوران دفاع‌مقدس و تولید نرم‌افزارهای GIS معرفیِ مکان‌رویدادهای دفاع‌مقدس، از جمله برنامه‌هایی بودند که در این جلسه به مظور اجرای مشترک به تأیید و تصویب رسید.

برای اجرای برنامه‌های پیش‌گفته، محمدعسگری معاون فرهنگی ـ اجتماعی دانشگاه و مجید حیدری مدیر برنامه‌ریزی فرهنگی ـ اجتماعی دانشگاه در مورد ارائه زیرساخت آموزشی به منظور توسعه آموزش‌های صنایع‌دستی، اعلام آمادگی کردند.

همچنین در پایان زراءتژادیان مسئول فرهنگی موزه جنگ خرمشهر، آمادگی کامل این مرکز برای همکاری با موضوعات مطروح و نیز ارائه مطالعات و پژوهش‌های گذشته خود در زمینه شناسایی مکان‌رویدادهای باقی‌مانده از دوران دفاع‌مقدس را اعلام کرد.

\"\"

انتهای پیام/

کد خبر 14000506478173

برچسب‌ها