افتتاح نخستین مرکز نوآوری بخش خصوصی در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

نخستین مرکز نوآوری بخش خصوصی در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با همکاری پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری آغاز به کار کرد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، پیرو فعالیت‌های صورت گرفته در خانه تاریخی سرهنگ ایرج به‌عنوان مرکز نوآوری پژوهشگاه و دستاوردهای به‌دست‌آمده 11 مرداد 1400 نخستین مرکز نوآوری بخش خصوصی درحوزه‌های وابسته به میراث‌فرهنگی باعنوان «دنا» افتتاح شد.

مرکز نوآوری دنا که با همکاری پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری شکل گرفته، فضایی برای فعالیت افراد خلاق، جوانان تحصیل کرده، نوآور و متخصص است تا بتوانند ایده‌های خود را در یک فضای کامال دوستانه و خلاق عملی کرده و به رشد فکری برسند.

از آنجایی که ایده‌ها و خلاقیت‌های علمی، فرهنگی، هنری و به ویژه هوشمندسازی حوزه گردشگری، با حضور جوانان کمک بزرگی به صنعت گردشگری می‌کند، این مرکز با بررسی نیا‌زهای حوزه گردشگری و میراث‌فرهنگی، به بروزرسانی و خلق نوآوری در بخش گردشگری راه اندازی شده تا با جذب گردشگران بیشتر باعث رشد اقتصادی و معرفی هرچه بهتر کشور در این بخش شود.

پذیرش صاحبان ایده، برگزاری رویدادهای کارآفرینی و استارت‌آپ، کمک به ایجاد، پرورش و بقای ایده‌های نوآور، جهت‌دهی به صاحبان ایده به سمت پیاده‌سازی و رشد ایده از طریق مشاوره و خدمات مورد نیاز، تشویق و ترغیب صاحبان ایده به راه‌اندازی کسب و کارهای پژوهشی و دانش بنیان، مشاوره به‌منظور حمایت‌های قانونی برای حفظ حقوق مالکیت معنوی، حمایت و مشاوره به صاحبان ایده به منظور کاربردی کردن ایده، حمایت از بومی‌سازی و اجرای ایده‌ها به منظور رفع نیاز سازمان‌ها و دانشگاه‌ها و بخش خصوصی و... از وظایف این مرکز است.

انتهای پیام/

کد خبر 14000511330732

برچسب‌ها