برگزیدگان جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی تجلیل شدند

در دومین روز از برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی ایران که به میزبانی اصفهان در حال برگزاری است، برگزیدگان این جشنواره معرفی و تجلیل شدند.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، در این مراسم که عصر دیروز دوشنبه 11 مرداد 1400 انجام و بخشی از آن به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار شد، پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به صورت ویدئوکنفرانسی حضور داشت.

 بر اساس اعلام دبیرخانه نخستین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی ایران، در این جشنواره از برترین‌های صنایع‌دستی در بخش‌های نشان دست خلاق، تندیس همای زرین و مسابقات چهارگانه تجلیل شد.

در مسابقات چهارگانه این جشنواره در بخش برگزیدگان مسابقه طراحی خلاقانه صنایع‌دستی سعید علیاری رتبه اول، حمیدرضا خدایی رتبه دوم و محسن توحیدی رتبه سوم را از آن خود کردند.

همچنین در بخش برگزیدگان مسابقه بسته‌بندی، فرشید شریف‌زاده برگزیده بخش صنایع‌دستی، در حوزه صنایع‌دستی الناز گنج‌کار برگزیده بخش دیگر محصولات برای صنایع‌دستی و احمد مقدم‌پور برگزیده بخش صنایع‌دستی برای سایر محصولات شد.

در بخش مسابقه فرش دستباف ایران در حوزه رنگ و نقشه رتبه نخست به مینا مرادیان زانیانی از اصفهان و رتبه دوم به شهین نعمتی دهکردی از چهارمحال و بختیاری رسید و در بخش طراحی سنتی مرضیه زمانی از چهارمحال و بختیاری و میلاد بهمنی از آذربایجان شرقی نیز رتبه‌های اول و دوم را دریافت کردند.

در بخش مدرن راحله آشکارگر از مازندران، نیلوفر بنی‌اسدی از تهران و در بخش مسابقات طراحی پوشاک در زمینه پوشش پارا نفیسه عروجی از اصفهان، بخش کیف فاطمه اصلانی از اصفهان و پوشش اجتماعی بانوان سحر موسوی از اصفهان برگزیده و تجلیل شدند.

همچنین زینب خانبازی از اصفهان در رشته گلیم به‌عنوان برگزیده نشان خلاق  شناخته و تجلیل شدند.

در بخش دیگر این جشنواره عاطفه ابراهیمی از خراسان رضوی در رشته زیورآلات سنتی، زهرا رشمانی دستجردی از اصفهان در رشته خلاقیت در قلمکاری و طیبه پور‌قاسمی از یزد در رشته بافت زیلو برگزیده و تجلیل شدند.

 علاوه بر برگزیدگان تندیس ملی همای زرین در بخش پیکسوتان هم استادان اسماعیل شیران از استان اصفهان در رشته سفال، غلام آق از استان گلستان در رشته زیورآلات سنتی، ابوالفضل ثبوتی از استان زنجان در رشته ملیله‌سازی، ابراهیم نباتی از استان تهران در رشته شیشه‌گری و مهدی علمداری از اصفهان در رشته قلم‌زنی برگزیده شدند.

نخستین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی ایران با مشارکت و حمایت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به میزبانی اصفهان از 10 مرداد آغاز و تا 13 مرداد ادامه دارد و فردا به کار خود پایان می‌دهد.

 

انتهای پیام/

کد خبر 14000512622942

برچسب‌ها