تقدیر دکتر مونسان از اعضای شوراهای مشورتی حوزه میراث‌فرهنگی

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضمن تقدیر از اعضای شوراهای مشورتی ابراز امیدواری کرد که وزارتخانه با رهنمودها و کمک پیشکسوتان حوزه میراث‌فرهنگی روند رو به رشدی را طی کند.

به گزارش خبرنگار میراث‌آریا، مراسم تقدیر  دکتر علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از اعضای شورای فنی، شورای ثبت و حریم میراث‌فرهنگی، شورای ثبت و حریم میراث‌طبیعی، هیئت عالی قیمت‌گذاری اشیای منقول و کمیته تشخیص نفایس ظهر امروز سه‌شنبه دوازدهم مردادماه ۱۴۰۰ در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد.
 دکتر مونسان ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمع پیکشکسوتان حوزه میراث‌فرهنگی، حراست از این حوزه را در شرایطی بحرانی کشور دشوار عنوان کرد و افزود : «دولت دوازدهم یکی از سخت‌ترین دوران مدیریت کشور را بعد از انقلاب پشت سر گذاشت. در این شرایط سخت و کمبود بودجه که بخش فرهنگ و هنر هم کم‌تر مورد توجه قرار می‌گیرد، حراست از میراث‌فرهنگی کار سختی بود ولی با قاطعیت می‌گویم جایگاه میراث‌فرهنگی در دولت دوزادهم به شدت ارتقا پیدا کرد.»
ادارات کل استان‌ها یکی از ارکان‌ توسعه استان هستند
او با اشاره به اهمیت تبدیل شدن سازمان به وزارتخانه و ارتقای جایگاه آن، بیان کرد: «با این اتفاق در دولت دارای حق رای شدیم و این موضوع به ارتقای جایگاه ادارات کل ما در کشور به شدت افزود. در حال حاضر ادارات ما به‌عنوان یکی از ارکان مهم در توسعه استان محسوب می‌شوند.»
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: «طی این مدت تلاش کردم سه حوزه وزارتخانه در هم ادغام شوند و به صورت هم‌افزار کنار یکدیگر قرار بگیرند.»
دکتر مونسان به اجرای ۲۶ هزار میلیارد تومان پروژه طی این دوره چهارساله اشاره کرد و افزود: «از منابع مردم به خوبی استفاده کردیم که بخش مهمی از آن در حوزه احیا و مرمت هزینه شد.»
توسعه نرم‌افزاری وزارتخانه، ابلاغ آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مهم، همکاری با قوه قضاییه، چهار ثبت جهانی مهم از دیگر نکاتی بود که دکتر مونسان به آن‌ها اشاره کرد.
او ضمن تشکر از همکاری و زحمات پیشکسوتان حوزه میراث‌فرهنگی، بیان کرد: «امیدوارم که همچنان برای کشور مانا باشید و برای حفظ میراث کشور کمک‌ کنید. همچنین با کوشش و راهنمایی‌های شما وزارتخانه روند رو به رشدی را طی کند.»
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین با آرزوی موفقیت برای وزیر جدید ابراز امیدواری کرد که او‌ نیز با دغدغه و نگاه جدی به این حوزه اتفاقات بهتری را برای میراث‌فرهنگی کشور رقم بزند.
ارتقای جایگاه با تصویب لایحه شرح وظایف وزارتخانه در دولت آتی
دکتر مونسان در ادامه به اهمیت تصویب لایحه شرح ماموریت‌‌ها و وظایف وزارتخانه اشاره کرد و افزود: «طی جلسات کارشناسی، با دقت و وسواس این لایحه که آینده وزارتخانه به آن بستگی دارد، تنظیم شد و در کمیسیون‌ها در حال بررسی است.»
او ابراز امیدواری کرد که در صورت تصویب این لایحه در دولت آینده و با کمترین تغییر جایگاه وزارتخانه بیش از این ارتقا پیدا کند.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: «سعی کردیم در این لایحه به دقت شرح ماموریت‌های هر سه حوزه را بگنجانیم. همچنین در خصوص اختیارات شوراهای میراث‌فرهنگی لوایح مهمی را تنظیم کرده‌ایم.»
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ابراز خوشحالی کرد که در حال حاضر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌های کشور تبدیل شده است.

ایجاد ثبات با تبدیل سازمان به وزارتخانه
در این جلسه محمدحسن محبعلی به نمایندگی از پیشکسوتان حاضر در جلسه ضمن تشکر از دکتر مونسان بیان کرد: «در هشت سال دولت قبل شش رئیس سازمان تعویض شد و از آنجا که میراث به معنای انتقال تجربه است ثبات مدیریت را طلب می‌کند. تلاش شما برای تبدیل سازمان به وزارتخانه اتفاق مهمی بود.»

در پایان این آیین به پاس یادبود هدیه‌‌ و تقدیرنامه‌هایی به پیشکسوتان حوزه میراث‌فرهنگی تقدیم شد.

انتهای پیام/

کد خبر 14000512957249

برچسب‌ها