توسعه زیرساخت محور گردشگری چشمه مرتضی علی روستای آسفیچ

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بهاباد از توسعه زیرساخت محور گردشگری چشمه مرتضی علی در روستای هدف گردشگری آسفیچ خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، علیرضا کاظمی روز یکشنبه 17 مردادماه با اعلام این خبر گفت: «آسفیچ روستایی است که مرکز بخش آسفیچ شهرستان بهاباد است و در سال ۱۳۸۷ مقام روستای نمونه گردشگری کشور را کسب کرده که علاوه بر سرسبزی و جاذبه‌های طبیعی، دارای جاذبه‌های گردشگری نظیر چنار 3هزار ساله، درخت بنه کهن‌سال معروف به درخت ۱۲ امام، مقبره پهلوان-شیران، زیارتگاه پیر-سمکوئیه و ... است.» 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بهاباد ادامه داد: «چشمه مرتضی علی (ع) آسفیچ از جاذبه‌های گردشگری این روستا است که متشکل از هفت چشمه آب با دبی ۶۰ تا ۹۰ لیتر در ثانیه و محل تأمین آب کشاورزی روستای آسفیچ است.»

کاظمی اظهار داشت: «وجود چشمه‌های متعدد جوشان این مکان را به یک محور گردشگری قابل‌ توجه تبدیل کرده که همگان از فضای بکر آن جهت گذران اوقات فراغت استفاده می‌کنند و وجود باغ‌های سرسبز گردو، گیلاس، هلو، انگور و... در اطراف این مکان، نشانگر کیفیت بسیار بالای آب این چشمه است.»

به گفته او محوطه‌سازی و سنگ چینی این محور گردشگری با وسعت تقریباً دو هکتار توسط اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بهاباد آغازشده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بهاباد در پایان با اشاره به تقویت زیرساخت‌های گردشگری روستا و درنتیجه جذب بیشتر گردشگر به آن، افزود: «حضور گردشگران در منطقه را باید به‌عنوان یک پتانسیل اقتصادی دید که با یک نگاه و برنامه بلندمدت می‌تواند باعث توسعه بیشتر آن و افزایش رونق اقتصادی زندگی مردم شود.»

انتهای پیام/

کد خبر 14000517104338

برچسب‌ها