اولین شرکت تعاونی قالی‌بافی و صنایع‌دستی در بندر گز به ثبت رسید

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بندر گز از ثبت اولین شرکت تعاونی چندمنظوره قالی‌بافی و صنایع‌دستی در این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمد خواجوی امروز یکشنبه 24 مردادماه 1400 با اعلام این خبر گفت: «اولین شرکت تعاونی چندمنظوره قالی‌بافی و صنایع‌دستی با مدیریت مریم علیانی‌نژاد و تحت نظارت ادارات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بندر گز آغاز به کار کرد.»

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بندر گز خاطرنشان کرد: «این شرکت تعاونی به نام شرکت تعاونی ابریشم خزر هیرکان به‌منظور آموزش و توانمندسازی افراد در رشته‌های تابلو فرش، گلیم‌بافی، زیورآلات سنتی، رودوزی‌های سنتی، سوزن‌دوزی ترکمن و... فعالیت دارد.»

او تأکید کرد: «اشتغال‌زایی یکی از بزرگ‌ترین دغدغه این روز‌ها است که با توجه به ظرفیت بالایی که تعاونی‌ها دارند، گسترش و توسعه آن‌ها موجب افزایش اشتغال‌زایی و کاهش جمعیت بیکار خواهد شد. ایجاد شرکت‌های تعاونی و همراهی و تعامل چندین هنرمند و صنعتگر می‌تواند علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار، زمینه توسعه و رونق اقتصادی را در شهرستان فراهم سازد.»

او بیان کرد: «بخش تعاون می‌تواند در نقاط مختلف شهرستان و استان شرکت‌ها و تشکل‌های زیرمجموعه ایجاد کند که با این اقدام بسیاری از پیش‌نیازهای حوزه صنایع‌دستی نظیر تهیه مواد اولیه، طراحی، بازاریابی و فروش و... توسعه خواهند یافت.»

 

انتهای پیام/

کد خبر 14000524118483

برچسب‌ها