معاون میراث‌فرهنگی کشور درگذشت پرویز کردوانی را تسلیت گفت

معاون میراث‌فرهنگی کشور در پیامی درگذشت استاد پرویز کردوانی، جغرافی‌دان و پدر علم کویرشناسی، دارنده مدال ملی و نشان عالی دانش در ایران و استاد پیشکسوت دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران را به ‌جامعه علمی، فرهنگی و میراث‌فرهنگی تسلیت گفت.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در پیام تسلیت محمد‌حسن طالبیان آمده است:

«انا لله و انا الیه راجعون

با نهایت تاثر و تاسف و همزمان با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی جامعه علمی و فرهنگی کشور در سوگ یکی دیگر از مفاخر علمی فرهنگی کم‌نظیر، ارزشمند و بی ادعای خود نشست.

استاد فقید کردوانی افزون بر آموزش و تربیت دانشجویان، تألیف آثار علمی و پژوهش‌های ارزشمند مطالعاتی و میدانی، افتخارات بسیار در کارنامه پربار خود به‌عنوان استاد و رئیس مرکز تحقیقات مناطق کویری و بیابانی نقش موثری در تهیه پرونده جهانی بیابان لوت داشتند و دست‌اندرکاران تهیه پرونده از کتاب‌ها و تالیفات ایشان بهره جستند.

مرحوم کردوانی از جمله اساتیدی بود که در پژوهشی ارزشمند به سرپرستی دکتر احمد مستوفی رئیس موسسه جغرافیا با همکاری دکتر فرج‌الله محمودی، دکتر احمد معتمد و ..... تحقیقات مبسوطی را در بیابان لوت به مدت هفت سال از سال ۴۶ الی ۵۳ انجام دادند.

وی از نادر اندیشمندان و فرهیختگانی بود که با وجود کبر سن و بیماری تا پایان عمر پر ثمر خویش به دلیل عشق ایشان به لوت همه ساله به بیابان لوت می‌رفتند و دست از تحقیق و پژوهش برنمی‌داشتند.

ضایعه درگذشت این استاد فرهیخته را به خانواده سوگوار جامعه علمی و فرهنگی و میراث‌فرهنگی کشور، همکاران و دانشجویان ایشان تسلیت عرض کرده و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان، صبر و شکیبایی مسئلت دارم، یاد و نامش گرامی باد.»

انتهای پیام/

کد خبر 14000528622810

برچسب‌ها