تسريع در اجرای طرح جامع امامزاده احمدبن موسی(ع) اسفراین

فرماندار اسفراین بر تسريع در اجرای طرح جامع امامزاده احمدبن موسی(ع) با همكاری ادارات اوقاف و ميراث فرهنگی این شهرستان تأکید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان شمالی، روز یکشنبه 31 مردادماه 1400 جلسه پیگیری طرح جامع امامزاده احمد بن موسی کوران در محل فرمانداری اسفراین و با حضور امام‌جمعه و تعدادی از مديران دستگاه‌های اجرايی برگزار و مباحث مرتبط با توسعه اراضی اطراف این امامزاده بررسی شد.

مهدی کرامتی، فرماندار اسفراین در این نشست بر فراهم آوردن زیرساخت‌های رفاهی زائران و گردشگران در محل امامزاده احمد بن موسی کوران اسفراین تأکید کرد و از بازنگری مسیر توسعه نزدیک‌ترین روستا به امامزاده با هدف تأمین اراضی مورد نیاز برای احداث مسكن و فراهم آوردن اشتغال متناسب با شرايط منطقه  به‌عنوان مهم‌ترین مؤلفه توسعه منطقه یاد کرد.

او افزود: «در گام نخست باید نسبت به تعريف سمت توسعه روستاي مهدی‌آباد (نزدیک‌ترین روستا به امامزاده) و تعيين ميزان اراضى موردنیاز و در گام دوم در خصوص تعريف مشاغل خانگی  متناسب با قابلیت‌های منطقه و مشاغل كم آب طلب در راستای ايجاد جذابيت و ماندگاری افراد اقدام شود.»

حجت‌الاسلام قدیر محمدیان، امام‌جمعه اسفراین نیز در این نشست با اشاره به اقدامات صورت گرفته در  سنوات گذشته و ضرورت اقدامات تکميلي و توسعه‌ای با هدف جذب و ماندگاری زائر و گردشگر تأکید كرد.

او عنوان کرد: «اولويت اول ايجاد سايت اسكان موازی با ايجاد اشتغال خواهد بود، ضمن اينكه احداث زائرسرا نيز بر اساس طرح تهيه شده توسط بخش خصوصی يا هیئت‌امنا  بايد در دستور كار قرار گيرد.»

در اين نشست، علاوه بر بخشدار مركزی، مديران ادارات میراث‌فرهنگی، بنياد مسكن، امور آب، جهاد كشاورزی، شركت برق و هیئت‌امنا امامزاده حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر 140005318621

برچسب‌ها