مدیریت تحصیلات تکمیلی بازوی توانمند پژوهشگاه در امور پژوهشی

مدیریت تحصیلات تکمیلی یکی از بخش‌های معاونت پژوهشی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری و وظیفه اصلی آن پرداختن به امور اعضای هیأت‌علمی و کارشناسان پژوهشی است.

به گزارش روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، مرضیه صناعتی مدیر تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه یکم شهریور 1400با بیان این مطلب گفت:«این امور شامل ترفیع سالانه، ارتقای مرتبه، احتساب سنوات، مأموریت آموزشی اعضای هیأت‌علمی، ارتقای کارشناسان پژوهشی، تهیه و تدوین دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های مرتبط بر اساس آیین‌نامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.»

او در تشریح این فعالیت‌ها نخست به سامان‌دهی و به روزرسانی پرونده‌های اعضای هیأت علمی اشاره کرد و گفت:«هم اکنون 85 عضو هیئت علمی، 74 کارشناس و51 کارشناس هنری در این مرکز مشغول فعالیت هستند.»

صناعتی با اشاره به موضوع ترفیع اعضای هیأت علمی تصریح کرد:«هر ساله پرونده‌های ترفیع همکاران هیأت علمی شامل مدارک آموزشی، پژوهشی و اجرایی با برگزاری بیش از 10 جلسه کمیته منتخب ترفیع در سال مورد بررسی قرار گرفته و پس از تأیید به بخش امور اداری بمنظور صدور حکم سالیانه ارسال می‌شود.»

مدیر تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه در ادامه ارتقای مرتبه، مأموران آموزشی، احتساب سنوات و ارتقای کارشناسان پژوهشی را به عنوان بخش‌های دیگری از فعالیت‌های این مرکز برشمرد و گفت: «از دیگر فعالیت‌های مدیریت تحصیلات تکمیلی، بررسی فعالیت‌های پژوهشی کارشناسان پژوهشگاه هنگام ارتقای رتبه است که از بخش اداری به این دفتر ارسال می شود و در این راستا در سال جاری دو پرونده کارشناس پژوهشی مورد بررسی قرار گرفته و صورتجلسه‌ها به امور اداری ارسال شده و یک پرونده نیز در دست اقدام است.»

صناعتی خاطرنشان کرد: «طی سه سال گذشته در این مدیریت برای بررسی 37 پرونده کارشناسان، کارگروه «بررسی فعالیت‌های پژوهشی کارشناسان» تشکیل شده است.»

او در تشریح اقدامات صورت گرفته در قالب برگزاری دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی اظهارکرد:«تقریباً هر ساله دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی اعضای هیأت علمی برای اجرای ماده یک آیین نامه ارتقای مرتبه اعضای هیأت علمی برگزار می شودکه در سال جاری این دوره با عنوان «معرفت شناسی اسلامی و فلسفه علم» در تاریخ‌های 23، 25، 30 خرداد و اول تیرماه به مدت 16 ساعت در پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری برگزار شد.»

صناعتی تهیه و تدوین شیوه‌نامه و دستورالعمل را از دیگر اقدامات این مرکز عنوان کرد و گفت: «تدوین و تصویب شیوه‌نامه داخلی کمیته منتخب ترفیع و مشارکت در تدوین و تصویب شیوه‌نامه طرح خارج از مؤسسه و روند اجرای آن، مشارکت در تدوین و تصویب شیوه‌نامه طرح فرصت مطالعاتی از اقدامات دیگر این مدیریت بوده است.»

او گفت: «در بخش مشارکت در امور مربوط به معاونت پژوهشی و مدیریت‌های وابسته شرکت در جلسات شورای تخصصی، پژوهشی، اطلس و کمیته آموزش پژوهشگاه از دیگر فعالیت‌های این واحد است.»

انتهای پیام/

کد خبر 14000601330631

برچسب‌ها