برگزاری چهارمین نشست کارگروه گردشگری ایران و اتریش

در چهارمین نشست کارگروه گردشگری ایران و اتریش طرفین به تشریح اقدامات دولت‌ها برای بازیابی گردشگری در زمان کرونا و پساکرونا پرداختند.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، چهارمین نشست کارگروه گردشگری ایران و اتریش دوم شهریور ماه ۱۴۰۰ به ریاست لیلا اژدری مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهتگی، گردشگری و صنایع‌دستی، معاون دفتر نظارت و ارزیابی و نمایندگان بخش خصوصی برگزار شد.

در این نشست هر دو طرف ایرانی و اتریشی اقدامات دولت‌ها را برای بازیابی گردشگری در زمان کرونا و پساکرونا اعلام کردند. 

سپس شاخص‌ها و دستورالعمل‌های  ارزیابی واحدهای اقامتی در کشورمان ارایه شد. 

از طرف هیئت اتریشی نیز اتحادیه هتل استارز که ارزیابی ۲۲ هزار واحد اقامتی را در اتحادیه اروپا انجام داده است از شاخص‌های این اتحادیه به مواردی اشاره کرد. 

در این نشست مقرر شد برای به روز رسانی اطلاعات و شاخص‌های ارزیابی بخش خصوصی دو کشور جلساتی را برگزار کنند که در همین راستا عنوان نشست آتی «میراث‌فرهنگی» خواهد بود.

پيرو تعاملات با كشور اتريش و در خلال برگزاری نهمين اجلاس كميسيون مشترك همكاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ايران و اتريش همچنین در راستای اجرايی کردن آن، نقشه راه همكار‌ی‌های اقتصادی دو كشور برای سال‌های ۲۰۱۶ لغایت ۲۰۲۰ تهيه شد كه بر همین اساس يادداشت تفاهم همكاری‌های گردشگری ميان  ايران و اتريش در بهمن ماه ١٣٩٥ به امضای طرفين رسيد و در راستای اجرایی شدن این تفاهمنامه  اولين نشست كارگروه گردشگری چهارم بهمن‌ماه ۱۳۹۵ به میزبانی ايران و با محور «توسعه گردشگری پايدار»  برگزار شد.

دومين نشست نیز  در ٢٤ و ٢٥خردادماه ١٣٩٨ با محوريت «آموزش» و به ميزبانی طرف اتريشی انجام و نشست سوم نیز  ٥مهرماه ١٣٩٨به ميزبانی ايران با موضوع «گردشگری كوهستان» برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 14000603957981

برچسب‌ها