آغاز عملیات اجرایی موزه مشارکتی تاریخ و باستان‌شناسی بم

مدیر پایگاه میراث جهانی بم و منظر فرهنگی آن از آغاز عملیات اجرایی موزه تاریخ و باستان‌شناسی شهرستان بم با مشارکت شهرداری خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، محسن قاسمی امروز 6 شهریور 1400 با اشاره به اینکه موزه مذکور در ساختمان سابق پایگاه میراث جهانی بم با زیربنایی بالغ بر 500 مترمربع راه‌اندازی می‌شود، افزود: «این موزه از بخش‌های مختلفی همچون سالن‌های نمایش اشیا، سالن اجتماعات، گالری موقت، آزمایشگاه، غرفه‌های صنایع‌دستی، کافی‌شاپ و... تشکیل می‌شود.»

مدیر پایگاه میراث جهانی بم و منظر فرهنگی آن با اشاره به اینکه 2 تا 3 ماه آینده مرمت ساختمان موزه به اتمام می‌رسد، افزود: «در این موزه تمام اشیای کشف شده در منطقه بم بزرگ ( بم، نرماشیر، فهرج و ریگان) از قبل از زلزله تا کنون به نمایش در می‌آید.»

او تاکید کرد: «این اشیا شامل سه بخش پیش از تاریخ، قبل و بعد از اسلام می‌شود که در معرض دید علاقه‌مندان به تاریخ و باستان‌شناسی بم قرار می‌گیرد.»

قاسمی خاطرنشان کرد: «اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان اعتباری معادل 5 میلیارد ریال برای تهیه ویترین‌های نمایش اشیای موزه مذکور اختصاص داده و شهرداری بم نیز نورپردازی و اجرای دوربین های پایش تصویری و... را برعهده دارد.»

انتهای پیام/

کد خبر 14000606459806

برچسب‌ها