جذب اعتبارات مناسب و تسهیل سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری خراسان شمالی

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر برنامه‌ریزی و ارائه طرح‌های بخش گردشگری استان خراسان شمالی در سطح ملی، اظهار کرد: «باید تلاش کنیم تا با جذب اعتبارات مناسب و تسهیل سرمایه‌گذاری شاهد رونق این بخش در استان باشیم.»

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان شمالی، علی جدی روز دوشنبه 8 شهریورماه 1400 در نشست با سرپرست این اداره‌کل، از تلاش برای بهره‌گیری از اختیارات و وظایف خود در راستای ارائه طرح‌های مربوط به میراث فرهنگی و گردشگری استان در سطح ملی با هدف جذب اعتبارات مناسب خبر داد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، گردشگری روستایی را یکی از ظرفیت‌های توسعه پایدار برای استان و شهرستان برشمرد و عنوان کرد: «گردشگری موضوعی فرابخشی بوده و باید برای رونق این بخش، تمام نهادها و دستگاه‌ها از جمله راه و شهرسازی، شهرداری‌ها و... احساس تکلیف کنند.»

جدی بر انجام مطالعات امکان‌سنجی در اجرای پروژه‌های مربوطه تأکید و بر حمایت‌های همه‌جانبه از برنامه‌های میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در خراسان شمالی اشاره کرد.

او ایجاد بازارچه صنایع‌دستی شیروان در محل کنارگذر را پیشنهاد داد که اقدامات مطالعه و طراحی آن از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان انجام شود.

علی مستوفیان، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی نیز در این نشست ضمن قدردانی از مواضع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نسبت به موضوعات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، گزارشی از اقدامات انجام‌شده در این اداره‌کل را تشریح کرد.

او به اقدامات اجرایی برای خانه معین شیروان و ارگ نادری اشاره و عنوان کرد: «خوشبختانه با ساماندهی ارگ نادری در سال جاری، این اثر ارزشمند تاریخی از وضعیت نامناسب گذشته خارج شده و روند مرمت و احیای آن با هدف ایجاد فضای سبز شهری و سایت موزه، تداوم خواهد داشت.»

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با بیان اینکه با همکاری اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان قصد داریم تا تپه نادری را تبدیل به نقطه هویت‌بخش شهری کنیم، تصریح کرد: «فصل سوم کاوش‌ها در تپه نادری با همکاری پژوهشگران دانشگاه زابل در سال جاری انجام شد.»

انتهای پیام/

کد خبر 1400060986982

برچسب‌ها