مدیر پشت‌میزنشین نیستم، پابه‌پای من بیایید/ اولین سفر وزیر با اولویت گردشگری دریایی

تاکید بر نگاه اقتصادی در حوزه گردشگری، لزوم همکاری بخش خصوصی و دولتی، واگذاری مراکز اقامتی سایردستگاه‌ها به متولی اصلی، حمایت از بخش خصوصی برای راه‌اندازی اتاق‌های مشترک گردشگری، واکسیناسیون فعالان حوزه کردشگری، مشکلات بیمه، مالیات و امهال وام‌ها از جمله موضوعات مورد اشاره در جلسه وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری بود.

حرمت‌الله رفیعی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا جلسه روز گذشته با وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: «با صراحت می‌گویم از این نشست خرسندم و از اینکه وزیری توانمند، پرتلاش، دارای روحیه تعاملی با سلایق مختلف و ارتباطات بالا برای این صنعت انتخاب شد، خوشحال هستم.» 

او با ابراز امیدواری به سامان‌دهی این صنعت آسیب دیده توسط مهندس ضرغامی در تشریح مسائل مطرح شده در این جلسه بیان کرد: «وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی وزارتخانه‌ای فرهنگی‌ است، اما اقتصاد در آن به فرهنگ ارجح است. موضوعی که در این جلسه بر آن تاکید داشتم و مورد تایید مهندس ضرغامی نیز بود.» 

سود ۱۰میلیارد یورویی از جذب ۲۰میلیون گردشگر ورودی تا سال ۱۴۰۴

او تصریح کرد: «درآمد نفتی کشور در سال ۹۹ به زعم کارشناسان ۸ میلیارد دلار برآورد شده است در صورتی‌که اگر درحوزه گردشگری همکاری بین بخش خصوصی و دولتی شکل بگیرد در سال ۱۴۰۴ با ورود ۲۰ میلیون گردشگر ورودی سودی حدود ۱۰میلیارد یورو خواهیم داشت.» 

تکمیل و ساخت زیرساخت‌های گردشگری و مهیا شدن بسترهای لازم و کافی توسط سایر دستگاه‌های مرتبط با این صنعت از دیگر موضوعات مورد اشاره رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی دراین جلسه بود. 

گردشگری تحریم‌پذیر نیست

رفیعی با اشاره به این‌که با ارتقای ظرفیت زیرساختی توان ورود توریست به کشور وجود دارد، افزود: «گردشگری تحریم‌پذیر نیست، در چهار سال گذشته نیز از حیث تحریم‌ها ما متحمل ضرری نشدیم. به‌طور مثال پرواز عمان که پیش از آن دو پرواز در هفته داشت به ۴۰ پرواز در هفته افزایش پیدا کرد.» 

واگذاری مراکز اقامتی سایر دستگاه‌ها به متولی اصلی 

او با انتقاد به ورود سایر دستگاه‌ها به حوزه گردشگری، گفت: «دخالت وزارت بهداشت به حوزه گردشگری سلامت موجب آسیب جدی به این صنعت شده است. دستگاه‌های مختلف حق انجام کار گردشگری را ندارند، باید جلوی این امر گرفته و تمامی امور مرتبط به حوزه گردشگری به متولی اصلی آن سپرده شود. همچنین برابر ماده ۲۳ قانون هیچ ارگان و دستگاهی حق داشتن مراکز اقامتی را ندارد. بر همین اساس تمامی این مراکز باید به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌عنوان متولی اصلی گردشگری کشور تحویل داده شود.» 

حمایت برای راه‌اندازی اتاق‌های مشترک گردشگری 

حمایت از بخش خصوصی برای راه‌اندازی اتاق‌های مشترک گردشگری در کشورهای مورد هدف، برنامه‌ریزی برای روزجهانی گردشگری توسط بخش خصوصی، برطرف کردن مشکلات بیمه‌ای و مالیاتی این حوزه، امهال وام‌ها، واکسیناسیون پرسنل ۱۵۰ هزار نفری این صنعت از دیگر نکاتی بود که رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در جلسه با مهندس ضرغامی به آن‌ها اشاره کرد. 

اولین سفر وزیر به یکی از مناطق دریایی کشور

او همچنین خاطرنشان کرد: «گردشگری دریایی از اولویت‌های مهندس ضرغامی است که بر اهمیت آن تاکید کرد. همان‌طور که در این جلسه مطرح شد اولین سفر وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به یکی از مناطق دریایی کشور خواهد بود، که او از نزدیک در جریان مشکلات قرار بگیرد و برای مرتفع کردن آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهد.» 

به گفته رفیعی، مهندس ضرغامی به این نکته اشاره کرده است که من مدیر پشت‌میزنشین نیستم، بلکه مدیری اجرایی، جهادی و پای کار هستم. تا جایی که توان دارید پابه پای من بیایید و من هم در این مسیر کنارتان هستم. 

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری با ابراز خرسندی از انتخاب مهندس ضرغامی به‌عنوان وزیرمیراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، او را جزو وزرای برتر دولت دانست.

\"\"

انتهای پیام/

کد خبر 14000609957201

برچسب‌ها